پیشرفت‌های علمی کشور دیدگاه تقابل علم و دین را باطل کرد
کد خبر: 4148162
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
امام جمعه کرمان:

پیشرفت‌های علمی کشور دیدگاه تقابل علم و دین را باطل کرد

حجت‌الاسلام حسن‌علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه باطل کردن تقابل علم و دین از پیامدهای پیشرفت‌های ایران در فناوری هسته‌ای است، گفت: دین مدافع جدی علم و پیشرفت‌های علمی است و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در سایه دین اتفاق افتاد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۶ خرداد در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تقوا دژ محکم و استواری است و در برابر تمام تبلیغات مسموم، ناملایمات و بسترهای گناه و معصیت مقاوم است.

وی با بیان اینکه گناه همچون خانه‌ای در حال فروریختن است، افزود: گناه ممکن است ظاهر زیبایی داشته باشد اما پشیمانی، آبرو ریزی و تحقیر را به‌دنبال دارد لذا باید خود را به تقوا مجهز کنیم و به لذت‌های زودگذار و ظاهر فریبنده اکتفا نکنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به مباحث گذشته درباره خودسازی و ارکان آن، صبر در برابر ناملایمات و استغفار را دو رکن مهم تربیت دانست و اظهار کرد: گام سوم برای تربیت تسبیح و ستایش خداوند است و باید تسبیح و تقدیس ذات خداوند در دستور کار انسان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تسبیح خداوند برای تقویت روح انسان است، ادامه داد: زمانی که در خلوت خود، خداوند را از هر عیب و نقص مبرا بدانیم، متوجه می‌شویم که همه امور به دست خداوند است و هر کس می‌خواهد در خط پیامبر(ص) باشد باید در گام سوم خودسازی همچون ایشان عمل کند. اگر تسبیح در دستور کار انسان قرار گیرد درهای رحمت خداوند به‌روی انسان باز می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم با گرامیداشت سالروز شهادت شهدای حزب مؤتلفه و بیان اینکه این شهدا در اوج غربت از اسلام دفاع کردند، گفت: سالروز شهادت شهید چمران به‌نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده که به معنای بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های علمی کشور برای پیشرفت است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی و سازندگی، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این نهاد برای محرومیت‌زدایی از روستاها بود و امروز بخش عمده‌ای از تأمین امنیت غذایی بر عهده این وزارتخانه است و مسئولان آن با بسیج امکانات باید همه سعی خود را برای معیشت مردم به کار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و تأکید بر ترویج ازدواج آسان، تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه هسته‌ای کشور بودیم. بخش هسته‌ای افتخاراتی برای کشور به‌دنبال داشت و پیشرفت‌های هسته‌ای در چند محور قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در پیشرفت‌های هسته‌ای خط «نمی‌توانیم» را توسط جوانان دانشمند تکلیف محور کشور شکستیم، افزود: دستاوردهای هسته‌ای پرچم امید را در کشور برافراشت و روحیه امیدواری را در کشور ترویج کرد. 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: فناوری هسته‌ای نشان داد نگاه به غرب نگاهی پوچ است و پوچی دیدگاه گروهی در داخل کشور که معتقدند بدون غرب نمی‌توان پیشرفت کرد، برملا شد. باطل کردن تقابل علم و دین از پیامدهای دیگر پیشرفت‌های ایران در فناوری هسته‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه دشمن علم و دین را در مقابل هم قرار می‌دهد، گفت: آنها علیه مسیحیت این دوگانه را به کار گرفتند اما به همت جوانان انقلابی کشور این نگاه باطل برملا شد و نشان داد در سایه دین پیشرفت رقم می‌خورد و دین مدافع جدی علم و پیشرفت‌های علمی است. پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در سایه دین اتفاق افتاد لذا لازم است جهادگران عرصه تبیین جایگاه رفیع جمهوری اسلامی را برای جامعه روشن کنند.

انتهای پیام
captcha