تقویت امنیت منطقه از نتایج مهم تعامل با کشورهای همسایه است
کد خبر: 4148028
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

تقویت امنیت منطقه از نتایج مهم تعامل با کشورهای همسایه است

سخنگوی دولت با بیان اینکه به واسطه فعال شدن تعاملات دو یا چند جانبه بین کشورهای همسایه می‌توان تعاملات گسترده‌ای را برای حفظ، توسعه و تقویت امنیت منطقه داشته باشیم، گفت: نگاه دولت پیگیری متوازن سیاست خارجی با توجه به همه ظرفیت‌های جهانی است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولتبه گزارش ایکنا از کرمان، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز، ۲۵ خردادماه و در جریان برگزاری نخستین همایش «روایتگران پیشرفت» در کرمان با بیان اینکه نگاه دولت در سیاست خارجی نگاه پیگیری متوازن سیاست خارجی با توجه به همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان است، گفت: طبیعتاً کشورهایی که شرکای مطمئن، پایدار و دیرینه‌ای برای کشور و ملت ایران بودند، شرکای قابل اعتمادتری به‌ویژه در حوزه همکاری‌ها و همراهی‌های اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: کشور ما روابط دیرینه بسیار بلند مدتی از همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک در حوزه‌های اقتصادی و حتی حوزه‌های غیراقتصادی با همسایگان خود به ویژه ۱۵ همسایه مرزی دارد.
 
بهادری‌جهرمی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی، تجاری و سایر مسیرهای دیپلماسی با نگاه و سنت‌های ایران اسلامی است، اظهار کرد: یکی از نکات و نتایج سیاست و نگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در تعاملات همسایگی توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه است.
 
وی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار خارجی درباره ازسرگیری روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران در هفته آینده، گفت: به واسطه فعال شدن تعاملات دو یا چند جانبه بین کشورهای همسایه می‌توان تعاملات گسترده‌ای را برای حفظ، توسعه و تقویت امنیت منطقه و همچنین افزایش ثبات در منطقه، پایداری تعاملات بین‌المللی، اثرگذاری مشترک کشورهای منطقه در حوزه‌های جهانی و توسعه روابط مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته باشیم.
 
سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری مراسم حج به‌عنوان یکی‌از بزرگ‌ترین کنگره‌های عظیم مسلمان در کشور عربستان، افزود: قوت بخشی و انسجام بخشی به کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه در امثال چنین اقدامات و رویه‌هایی حتماً نتیجه این روش‌ها و حرکت‌های دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌ها خواهد بود.
 
بهادری جهرمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، گفت: کشورهای آمریکای لاتین سوابق همکاری نزدیکی با کشور ما دارند و نگاه‌های مقاومت محور این چند ملت و تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه‌ای که این ملت‌ها از آن رنج می‌برند باعث شده که کشور ما و این کشورها شرایط مشابه و مکملی در بسیاری از حوزه‌ها داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه همکاری‌های نزدیک در این حوزه‌ها هم پیش از این تعریف شده و به مرور به مرحله بهره‌برداری می‌رسد یا در حال بهره‌برداری بوده و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، گفت: تعاملات تجاری ایران با برخی از کشورهای آمریکای لاتین تا چهار برابر افزایش داشته و با این سفرها مضاعف خواهد شد.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت از روز اول نشان داده در میان مردم و اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: در همه برهه‌ها، در غم‌ها و ناراحتی‌ها و حتی در کمبودها شاهد حضور رئیس جمهور در بین مردم بودیم. این دولت شنوا بوده، هست و خواهد بود چرا که نقد برای همه ما قابل استفاده، سازنده و کمک کننده برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
انتهای پیام
captcha