مسئولیت‌ را به انسان‌های مؤمن و امیدوار بسپارید
کد خبر: 4146584
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

مسئولیت‌ را به انسان‌های مؤمن و امیدوار بسپارید

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه امروز هر کسی که ناامیدی را ترویج کند هیچ مشروعیتی برای ماندن در جایگاهی ندارد، گفت: هر کسی که سست ایمان باشد باید مسئولیت را به انسان‌های امیدوار، محکم، باایمان و استوار تحویل دهد تا کشور به‌وسیله انسان‌های مؤمن و امیدوار اداره شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۹ خردادماه در خطبه‌های نمازجمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث گذشته در مورد تربیت و خودسازی گفت: خداوند ۳ دستور برای خودسازی به پیامبر(ص) صادر کرد که این دستورات مختص آن حضرت نیست و همه افراد را شامل می‌شود.
 
وی صبور بودن و استغفار را از دستورات خداوند برای خودسازی دانست و اظهار کرد: گناه درباره انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) معنا ندارد اما ما انسان‌ها باید در برابر نقص‌ها، کاستی‌ها، گناه و معصیت استغفار کنیم زیرا استغفار ثمراتی دارد که پاکی و طهارت و خیر و برکت در رزق و روزی دو ثمره شیرین استغفار است.
 
امام جمعه کرمان ادامه داد: امتی که از گناه و معصیت فاصله بگیرد برکات الهی بر آنها نازل می‌شود. این تنها در شعار نیست و باید در عمل از گناه و معصیت فاصله گرفت. هر چه مواظبت و مراقبت در نزدیکی به خداوند بیشتر شود درهای رحمت و برکت بر آن امت بازتر می شود.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت روز زیارتی امام رضا(ع) و روز دحوالارض، سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را سرنوشت‌ساز و تاریخی خواند و گفت: این سخنرانی در بردارنده نکات مهم و برجسته‌ای بود که نکته اول توجه به شخصیت امام راحل بود.
 
وی با بیان اینکه شخصیت امام(ره) پس از ائمه معصوم، یگانه است و ایشان خود را از همه جهت برای رهبری انقلابی بزرگ آماده کرد، افزود: نرم افزار امام(ره) در این تحول بزرگ در دنیا ایمان و امید بود که امروز نیز راه حل ما برای فائق آمدن بر مشکلات است. ایمان کانون استقامت و پایداری، استقلال و توجه به استعدادهای فردی و اجتماعی، قطع امید از دیگران و توجه به خود و توجه به شأن و هویت واقعی انسان است
 
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امام راحل با امید و ایمان سه جریان را رهبری کرد که اولین آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود. جریان دوم حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن و صدور انقلاب بود. امام نه اجازه داد نفوذی‌ها در انقلاب جایگاهی پیدا کنند و نه دشمنان انقلاب را به شکست بکشانند. امام حتی به پدافند انقلاب در مرزهای ایران اکتفا نکرد بلکه با درایت، عقلانیت و وظیفه شناسی انقلاب را به دنیا صادر کرد.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: حرکت سوم امام این بود که در سایه اسلام و انقلاب پیشرفت‌های کشور را رقم زد. البته مشکلاتی وجود دارد اما پیشرفت‌های انقلاب بسیار است که از جمله آن پیروزی در دفاع مقدس بود. انقلاب با تکیه بر ایمان و امید، استکبار را به عقب‌نشینی وادار کرد و کشور به بازدارندگی رسید.
 
امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه امروز هر کسی که ناامیدی را ترویج کند یا خود مأیوس باشد هیچ مشروعیتی برای ماندن در جایگاهی ندارد، گفت: هر کسی که سست ایمان باشد باید مسئولیت را به انسان‌های امیدوار، محکم، باایمان و استوار تحویل دهد تا کشور به‌وسیله انسان‌های مؤمن و امیدوار اداره شود زیرا جنس مردم ایمان و امید است.
انتهای پیام
captcha