اجرای پویش اهدای خون در دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار»
کد خبر: 4146574
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

اجرای پویش اهدای خون در دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار»

با همکاری مردم ده‌زیار و ذاکران تعزیه‌خوان، ۱۴ هزار سی‌سی خون در جریان برگزاری دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهدای خونبه گزارش ایکنا از کرمان، ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی«تعزیه ده‌زیار» از برگزاری پویش اهدای خون در جریان برگزاری سوگواره خبر داد و گفت: گروه سیار سازمان انتقال خون کرمان در هفتمین شب برگزاری سوگواره در ده‌زیار مستقر شده و با همکاری مردم و ذاکران تعزیه‌خوان ۱۴ هزار سی‌سی خون به بیماران نیازمند اهدا شد.
 
وی با بیان اینکه پویش اهدای خون از برنامه‌هایی است که هر ساله در جریان برگزاری سوگواره ملی تعزیه‌ده‌زیار برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته و در سوگواره نهم نیز مقدار ۱۳ هزار و ۵۰۰ سی‌سی خون توسط شرکت کنندگان به بیماران نیازمند خون اهدا شد.
 
انکوتی اجرای طرح ختم صلوات به نیت شهیدان روستای ده‌زیار و شهید سلیمانی و برپایی غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های جانبی سوگواره دهم برشمرد و افزود: در این دوره سوگواره سعی شده کارهای فرهنگی در حاشیه برگزاری سوگواره تعزیه پررنگ تر برگزار شود و خوشبختانه مورد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان نیز قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به نیازمندی این مراسم به صندلی برای نشستن شرکت‌کنندگان، تصریح کرد: از حدود یک ماه قبل از برگزاری سوگواره به پیشنهاد استاندار کرمان طرح نذر صندلی راه‌اندازی شد که در فاز اول ۲۵۰ صندلی خریداری شده است.
 
دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار، گفت: اگر بتوانیم به‌همت خیرین صندلی مراسم را خریداری کنیم، هزینه کرایه صندلی حذف و خرج کارهای فرهنگی بهتر در هیئت می‌شود. لذا علاقه‌مندان برای شرکت در این کار خیر می‌توانند مبالغ خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۷۶۴۵۹۹۵۳۷۱ به‌نام هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار واریز کنند.
انتهای پیام
captcha