مسئولان مراقب کم‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها باشند
کد خبر: 4143609
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مسئولان مراقب کم‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها باشند

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مسئولان باید همت کرده و زحمات آنها در کف جامعه دیده شود، گفت: باید مراقب نفوذی‌ها، کم‌‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها بود. برای مهار تورم باید وقت گذاشت و با مطالعه و طرح‌های اجرایی نگذاشت کلام رهبری بر زمین بماند.

آیت‌الله احمد شیخ‌بهائیبه گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهائی، خطیب جمعه کرمان امروز، ۵ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امر خدا را اطاعت کرده و جایی که خداوند نهی کرده نیز از انجام آن کار اجتناب کنید. باید خود را تقویت کنیم تا در برابر گناه خود نگه‌دار باشیم.
 
وی با اشاره مناسبت‌های مختلف ماه ذی‌القعده و ولادت امام رضا(ع) به تحلیل اقدامات امام هشتم در پیشبرد حرکت اسلامی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) به موقع و با تدبیر نقشه‌های مأمون را نقش برآب کرد. در اولین اقدام ایشان به گونه‌ای نشان داد که سفر به خراسان سفری خوش یمن نیست. زمانی هم که به خراسان رسید خلافت را نپذیرفت و در نهایت با شروطی ولایتعهدی را پذیرفت.
 
آیت‌الله شیخ‌بهائی زندگی ساده، ارتباط با مردم، حدیث سلسلةالذهب در نیشابور و... را از جمله اقدامات امام رضا(ع) برای انتقال پیام اسلام و مقابله با اقدامات عباسیان برشمرد و اظهار کرد: مأمون از هر راهی وارد شد تا به اهداف خود برسد اما موفق نشد لذا امام را به شهادت رساند. امام رضا(ع) در مقطع حساسی زیست؛ سخنان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در زمان و زیرنظر ایشان تبدیل به کتاب‌هایی جامع همچون «جامع بزنطی»، «نوادرالحکمه» و... شد و در زمان ایشان نخستین پایه‌های فقه شیعه پایه‌گذاری شد. 
 
خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم با تأکید بر کمک به یکدیگر و امر به معروف و نهی از منکر، گفت: با دلسوزی و مهربانی کاری کنید که واجبات انجام و گناهان ترک شود. اگر از روز قیامت آگاه باشیم برای خود و دیگران دلسوز خواهیم بود.
 
وی ماه خرداد را یادآور حوادث بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در ۱۵ خرداد مردم به‌صورت خودجوش برای خدا و دفاع از دین به میدان آمدند. در آن روز بسیاری در خاک و خون غلطیدند اما عقب ننشستند. ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ اسلام و جهان است. روز ۱۵ خرداد مردم ایران نشان دادند که تاریخ در حال تغییر است و مردم تا پای جان پای رهبر خود ایستاده‌اند.
 
آیت‌الله شیخ‌بهائی با اشاره به فداکاری تمام مردم در فتح خرمشهر، افزود: مردم همکاری کردند و خداوند نیز یاری داد و ۲۰ هزار نیروی نظامی که در خرمشهر بودند تسلیم شدند و امروز در پرتو این مجاهدت‌ها به قدرت بالایی رسیدم که دشمن دیگر جرئت هیچ اقدامی را ندارد.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود و شعار سال، گفت: مسئولان باید همت کرده و زحمات آنها باید در کف جامعه دیده شود. البته کار سخت است اما باید مراقب نفوذی‌ها، کم‌ کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها بود. برای مهار تورم باید وقت گذاشت و با مطالعه و طرح‌های اجرایی نگذاشت کلام رهبری بر زمین بماند.
 
خطیب جمعه کرمان افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم. مجلس در یک سال باقی مانده برنامه‌های مهمی در دستور کار دارد که از جمله آن برنامه هفتم است که باید وابستگی به دلار و نفت در این برنامه و اقتصاد حذف شود. 
 
وی رشد تولید، تشکیل شرکت‌های تعاونی در محلات و توجه به مسئله جمعیت را از موضوعات مهمی دانست که مسئولان باید در دستور کار قرار دهند و تصریح کرد: ازدواج و فرزندآوری امروز جزو جهاد بزرگ ما است. در مسئله ازدواج آسان بگیرید و دو شرط ایمان و اخلاق را در امر ازدواج مد نظر قرار داده و هزینه‌های اضافی را حذف کنید تا ازدواج‌ها زودتر شکل بگیرد.
 
آیت‌الله شیخ‌بهائی در پایان با اشاره به سخن امام راحل که فرمود خرمشهرها در پیش است، گرانی و فشار اقتصادی، حجاب و عفاف و... را از جمله این خرمشهرها برشمرد و گفت: حجاب و عفاف دغدغه جامعه دینی است و امیدواریم مسئولان با هم‌فکری، همراهی و ارائه طرح‌ها و لوایح مناسب بتوانند فضایی که دشمن بر کشور ما تحمیل کرده است را بشکنند تا این خرمشهر را هم فتح کنیم.
انتهای پیام
captcha