ادارات قوانین مربوط به جوانی جمعیت را رعایت کنند
کد خبر: 4142982
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
استاندار کرمان:

ادارات قوانین مربوط به جوانی جمعیت را رعایت کنند

محمدمهدی فداکار، با بیان اینکه جمعیت یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه است، گفت: قانون مواردی را برای جوانی جمعیت در نظر گرفته مانند دورکاری برای بانوان دارای فرزند و... که ادارات باید رعایت کنند.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، دوم خردادماه در شورای اداری استان، سوم خرداد را نقطه عطفی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: این فتح، ایران را از کشوری اشغال شده به کشوری مقاوم تبدیل کرد و تکلیف جنگ در خرمشهر روشن شد.
 
وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جمعیت، اظهار کرد: جمعیت یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه است و باید همه در زمینه جوانی جمعیت کار کرده و فرصت پنج تا هفت ساله جبران این وضعیت را غنیمت بشماریم. قانون مواردی را برای جوانی جمعیت در نظر گرفته مانند دورکاری برای بانوان دارای فرزند و... که ادارات باید رعایت کنند.
 
فداکار به برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره کرد و افزود: انتخابات یک موضوع ملی است و همه دستگاه‌ها باید در برگزاری آن کمک کنند. مشارکت اصل است و باید فضای رقابتی شکل بگیرد. همچنین باید مراقبت کرد تا انتخابات با امنیت و سلامت کامل برگزار شود و دستگاه‌های اجرایی مراقب باشند تا گرفتار حاشیه نشوند.
 
رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه عفاف و حجاب استان، گفت: بسته ویژه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی دیده شده که شامل هشت برنامه عملیاتی رعایت الزامات اداری و اخلاق حرفه‌ای در حوزه حجاب و عفاف، ارائه خدمات مشاوره‌ای دینی و اخلاقی، فردی و گروهی، تشویق و ترغیب کارکنان محجبه فعال، فضاسازی و تبلیغات محیطی با محوریت عفاف و حجاب و ... است.
 
جلالی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان کرمان، گفت: برمبنای راهبردهای چهارگانه مورد تأکید مقام معظم رهبری یعنی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت دستورالعمل برای دستگاه‌ها آماده شده است. برای تأمین امنیت انتخابات و پشتیبانی نیز کمیته‌های هفتگانه تشکیل، نقشه راه تدوین و مشکلات احصا شده است.
انتهای پیام
captcha