قشر آسیب‌پذیر جامعه مورد توجه مسئولان باشد
کد خبر: 4135806
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

قشر آسیب‌پذیر جامعه مورد توجه مسئولان باشد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در فراز و نشیب‌های پیش رو باید با وحدت، همدلی و توجه به فرامین و منویات امامین انقلاب به وظیفه تاریخی خود عمل کنیم، گفت: در کنار این رسالت تاریخی باید به معیشت مردم و اقتصاد کشور و طبقه آسیب‌پذیر جامعه توجه کنیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، اول اردیبهشت‌ در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: باید با رعایت تقوای الهی و برداشت توشه از دنیا خودمان را برای آخرت و قیامت آماده کنیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از راه‌های مؤثر تربیت از منظر قرآن و در مکتب انبیا انذار است، افزود: در جای جای قرآن این روش تربیتی وجود دارد و تا جایی که مؤثر است از داستان اقوام دیگر استفاده کرده و به ما یاد می‌دهد جامعه‌ای که می‌خواهد تربیت دینی و اسلامی داشته باشد باید از سرگذشت اقوام گذشته عبرت بگیرد.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که به دنبال هدایت و تربیت انسان است باید مِهر و قهر الهی باشد. تربیت فرزندان نیز باید اینگونه باشد و پدر و مادر حق ندارند از نگاه و محور الهی در تربیت فرزندان خود خارج شوند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد شهید سپهبد قرنی و شیخ بهایی، به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور قدرتمند سپاه در دفاع از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و دیگر نیروهای مسلح کشور امروز توانسته‌ است نه تنها امنیت پایدار را در کشور برقرار کند بلکه در موضوع دفاعی نیز ایران به مرحله بازدارندگی رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنیای امروز به سرعت به سمت نظم نوین جهانی پیش می‌رود و کشورها به‌دنبال این هستند در این نظم جدید جایگاهی برای خود داشته باشند، گفت: دوران تک قطبی به محوریت آمریکایی‌ها پایان یافته و هر روز هیمنه آمریکا شکسته می‌شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: امروز کشورها تلاش می‌کنند دلار را حذف کنند و می‌خواهند در پیمان‌های منطقه‌ای حضور پیدا کنند یا عضو پیمان‌هایی باشند که در شرق عالم رقم می‌خورد و این یکی از بزرگترین پیروزی‌ها و موقعیت‌های تاریخی برای ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار تفکر و ایده دفاع از اخلاق در چهارچوب دین و دفاع از مظلومین عالم است که با اقتدار این پرچم را بلند کرده، اظهار کرد: فراز و نشیب‌هایی پشت سر گذاشته و در پیش داریم و باید با وحدت، همدلی و توجه به فرامین و منویات امامین انقلاب و تحت فرماندهی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب وظیفه تاریخی خود را به بهترین وجه ممکن نه فقط برای ایران اسلامی بلکه برای دنیای امروز به انجام برسانیم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در کنار این رسالت تاریخی و جهانی و جایگاه قدرتمند در نظم جدید جهانی باید به معیشت مردم و اقتصاد کشور و طبقه آسیب‌پذیر جامعه توجه کنیم و مسئولان کشور و کسانی که می‌توانند ظرفیت‌هایی را فعال کنند، به دولت کمک کنند تا در این بخش موفق شویم.
 

انتهای پیام
captcha