اجرای گروه‌ تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار در یزد
کد خبر: 4134183
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

اجرای گروه‌ تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار در یزد

مجلس تعزیه شهادت امام علی(ع) با حضور گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار در تعزیه خانه بافق استان یزد اجرای عمومی شد.

تعزیه

به گزارش ایکنا از کرمان، هوشنگ انکوتی، مسئول گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار از اجرای تعزیه در استان یزد همزمان با ایام شهادت امام علی(ع) خبر داد و گفت: اجر‌ای عمومی تعزیه روز گذشته، ۲۵ فروردین‌ماه در تعزیه‌خانه زینبیه شهر بافق انجام شد.

وی افزود: این مراسم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های فرهنگی و هنری شهرستان بافق انجام و مجلس تعزیه غریب شهادت امام علی‌(ع) با حضور ۲۰ نفر از ذاکران تعزیه شبیه‌خوانی شد.

مسئول گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار ضمن تقدیر از میزبانی خوب مسئولان و مردم شهر بافق تصریح کرد: اجرای تعزیه در شهر بافق در فضایی تخصصی انجام شد و با توجه به ظرفیت استان کرمان برای این امر لازم است فضاهای تخصصی برای اجرای تعزیه در کرمان نیز ساخته شود.

گفتنی است، گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار از گروه‌های فعالی است که تعزیه‌خوانی تخصصی را در دستور کار دارد و تاکنون به‌مناسبت‌های مختلف اجراهای متعددی را در استان و کشور در کارنامه خود ثبت کرده است.

انتهای پیام
captcha