روز قدس فرصتی برای نشان دادن آرمان‌های فلسطین است
کد خبر: 4133917
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
امام جمعه کرمان:

روز قدس فرصتی برای نشان دادن آرمان‌های فلسطین است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی روز قدس را فرصتی برای نشان دادن آرمان‌های فلسطین دانست و گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات را برای مردم فلسطین ارائه داد تا آنها در صحنه‌های مختلف تنها نمانند و این خدمات به حدی جدی گرفته شد که امروز فلسطین در شرایط برتر قرار دارد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۵ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی بیان کرد: به فکر مرگ بودن سبب رعایت تقوای الهی می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از مؤثرترین برنامه‌های تربیتی در نگاه دینی برنامه‌های عملی است زیرا عمل، حکایت از ایمان عمیق دارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهید در تربیت موفق باشید باید عمل را جدی بگیرید. یکی از مهمترین بخش‌های تربیتی انبیا نیز این بود که علم را به عمل تبدیل کنند.

وی دانستن و عمل نکردن به دانسته‌ها را نشان از فسق دانست و تصریح کرد: وظیفه داریم برای تبدیل علم به عمل تلاش کنیم و معلم موفق کسی است که به اندازه توان دانش‌آموزان به آنها تکلیف دهد به همین دلیل خداوند می‌فرماید «لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» و این تکلیفی برای مربیان دلسوز است.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مسلمان واقعی باشیم باید به آنچه که می‌دانیم عمل کنیم، گفت: والدین و مربیان اگر می‌خواهند در تربیت موفق باشند باید حوزه علم و عمل را به هم نزدیک کنند زیرا اگر علم و عمل فاصله پیدا کند تربیت مهجور می‌ماند و خروجی کمی دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و کسانی که برای اجرای قانون در حوزه حجاب و عفاف عمل می‌کنند، گفت: امیدواریم همه کمک کنیم و قدردان جریان متدین و حزب‌اللهی که هماهنگ با قانون به وظیفه خود عمل می‌کنند باشیم.

وی با گرامیداشت روز ارتش و بیان اینکه ارتش امروز به رهبری فرمانده معظم کل قوا در مأموریت‌های خود با حساسیت عمل می‌کند، اظهار کرد: در ارتباط با فلسطین و روز جهانی قدس نکاتی مهم است. فلسین منطقه‌ای استراتژیک و محل تلاقی سه قاره بزرگ است. از نظر معنوی نیز مهد پیامبران بزرگ است. مسجد الاقصی مورد احترام سه دین بزرگ مسیحیت، یهویت و اسلام است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کسانی دستور اشغال فلسطین دادند که بمب‌های ممنوعه را بر سر مردم در هیروشیما و ناکازاکی ریختند، افزود: فلسطین مدت‌ها تحت سلطه عثمانی بود و انگلیس بخشی از این سرزمین را اشغال کرد و مهاجرت یهویان به این سرزمین آغاز و آرام آرام بستر به رسمیت شناخته شدن یک رژیم جعلی در این منطقه توسط انگلیس و آمریکا فراهم شد.

وی هدف از جعل یک رژیم در فلسطین را ایجاد یک پایگاه نفوذ دولت‌های استکباری در منطقه دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی اولین ندای حمایت از مردم فلسطین را سر داد و در۳ بخش خدماتی به مردم فلسطین ارائه داد که اوضاع را عوض کرد. پیروزی انقلاب روحیه امید و مبارزه را در مردم فلسطین تقویت کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان اعلام روز جهانی قدس را خدمتی دیگر به مردم فلسطین برشمرد و تصریح کرد: خدمت سوم در صحنه عمل است و جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات را برای مردم فلسطین ارائه داد تا آنها در صحنه‌های مختلف تنها نمانند و این خدمات به حدی جدی گرفته شد که امروز فلسطین در شرایط برتر قرار دارد و اسرائیلی‌ها در جبهه‌های مختلف شکست خوردند.

وی روز قدس را فرصتی برای نشان دادن آرمان‌های فلسطین دانست و افزود: امروز حرکت بزرگ مقاومت در میدان‌های مختلف پیروزی و حماسه خلق می‌کنند و رژیم غاصب اسرائیل ضعیف است و گروه‌های مقاومت قوی‌تر از قبل هستند به همین دلیل روز به روز پیروز می‌شوند و صحنه سنگ تبدیل به صحنه موشک شده است.

امام جمعه کرمان گفت: مردم فلسطین در شرایطی از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند که اسرائیل از درون دچار شکاف عمیق است و امروز جبهه اسلامی با قدرت و قاطعیت تحت زعامت رهبر معظم انقلاب هر روز پیروزی را نصیب مردم می‌کند و در شرایطی قرار داریم که آهنگ صلح و امنیت با نقش مهم جمهوری اسلامی در زمان ما رقم می‌خورد و دنیا را به محوریت ایران برای ظهور آماده می‌کند.

انتهای پیام
captcha