دشمن به دنبال به انحراف کشاندن اسلامیت و جمهوریت نظام است
کد خبر: 4130688
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

دشمن به دنبال به انحراف کشاندن اسلامیت و جمهوریت نظام است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مردم به ترکیب جمهوریت و اسلامیت رأی دادند و این امر در شرایطی رخ داد که مردم هیچ تجربه‌ای از جمهوریت نداشتند، گفت: دشمن به دنبال به انحراف کشاندن جمهوریت و اسلامیت است و شعارهایی که در اغتشاشات شاهد بودیم به‌دنبال خانه‌نشین کردن اسلامیت نظام بود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۱ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه حساسی است که بستر مبادله الهی و ترجیح دادن آخرت به دنیا در این ماه فراهم است. هر کسی بر عملکرد خود آگاه‌تر است لذا تا دیر نشده باید دنیا را رها کرده و آخرت را دریابد.

امام جمعه کرمان با اشاره به مباحث گذشته در مورد تربیت انسان در نگاه دینی، اظهار کرد: قانون بی‌نقص و مجری امین و معصوم از عوامل مهم تربیت هستند اما تربیت تنها با این دو عامل محقق نمی‌شود. همچنین فرد باید از درون برای تربیت‌ پذیری مهیا شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل مهم تربیت این است که انسان متوجه شخصیت والا و ارزش بالای خود شود، تصریح کرد: مصیبت زمانی آغاز می‌شود که انسان خود را گم کند. خودفراموشی در کنار غفلت از خدا و غفلت از آخرت، در نگاه قرآن غفلت بزرگی است که آدمی را در پرتگاه قرار داده و به هلاکت می‌رساند.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان خودبینی، خود برتر بینی، خودنمایی، خود محوری و خودستایی را از مهلکه‌های بزرگ خواند و گفت: خود واقعی گاهی متروک شده و معلم دلسوز و موفق کسی است که این متروکه را آباد کند. گاهی انسان در تمام عمر از خود واقعی غفلت می‌کند لذا انسان باید به خود توجه کند زیرا مادامی که انسان به خود توجه نکرده و شخصیت والای خود را درک نکند حتماً تربیت محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی انسان بت‌هایی را می‌پرستد که نامرئی است، افزود: کسانی که برای خود یک اندیشه ساخته و با جهان بینی خود به دنیا نگاه می‌کنند بت پرست هستند. آنها که در مسائل سیاسی، به جناحی که خود ساخته‌اند پایبندند و اشتباهات را نمی‌پذیرند نیز بتی که ساخته‌اند می‌پرستند و خود را گم کرده‌اند. لذا انسان تا به خود بر نگردد تربیت دینی تأثیر خود را ندارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع) و روز تکریم خیران، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که به نیازمندان کمک کنیم و به فکر هم نوع خود باشیم.

وی روز طبیعت را فرصت مناسبی برای تفکر در خلقت نظام هستی و افزایش معرفت به نعمت‌های خداوند دانست و با اشاره به در پیش بودن روز جمهوری اسلامی، تصریح کرد: به‌صورت کلان دو نگاه به حکومت وجود دارد. یک نگاه، حکومت را مبتنی بر انسان و جهان طبیعی می‌داند و نگاه مادی‌گرایی دارد. نگاه دوم مبتنی بر این است که حوزه مأموریت انسان محدود به جهان هستی نیست بلکه باید به سرانجامی دیگر نیز اعتقاد داشته باشد که این اعتقاد در اعمال، رفتار و گفتار انسان در دنیا تأثیر دارد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: کسی که می‌خواهد برای انسان و اجتماع قانون و مقررات تنظیم کند باید جهان و انسان را خوب بشناسد که جز خداوند کسی نیست. نکته دیگر اینکه اسلام و ادیان، طاغوت ستیزی، مقابله با ظلم و فساد و توجه به آزادگی را به عنوان تکلیف انسان مشخص می‌کنند که بدون حکومت نمی‌توان به‌صورت کامل این تکالیف را انجام داد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی تأمین کننده دو حوزه برای ارتقا و پیشرفت بشر است، اظهار کرد: مردم به ترکیب جمهوریت و اسلامیت رأی دادند و این امر در شرایطی رخ داد که مردم هیچ تجربه‌ای از جمهوریت نداشتند. این نوع حکومت تنها در صدر اسلام شکل گرفت و علیرغم تمام این بی تجربگی‌ها، دشمنی‌ها برای مقابله با اسلامیت و جمهوریت حدی نداشت.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان گفت: اگر اسلامیت از جمهوریت جدا می‌شد نتیجه همان چیزی می‌شد که در مشروطه اتفاق افتاد که در نهایت منجر به حاکمیت رضا خان شد. لذا باید هم از جمهوریت و هم از اسلامیت حکومت حفاظت کرد. وقتی جمهوریت در سایه اسلام قرار گرفت دستاوردهای شیرین آن قابل مشاهده است که نمونه آن خلق آمارهای بزرگ و اعجاب برانگیز جمهوری اسلامی در عرصه خدمت و پیشرفت و به میدان آوردن ده‌ها هزار جوان مخلص و مجاهدی است که خود را فدای خدمت به اسلام و مردم کردند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال به انحراف کشاندن جمهوریت و اسلامیت است، افزود: شعارهایی که در اغتشاشات شاهد بودیم به‌دنبال خانه‌نشین کردن اسلامیت نظام بود. دشمن افراد کم توجه و ناآگاه در صحنه عمومی کشور را تجهیز کرد تا در صحنه به جمهوریت تنها بدمند و اسلامیت را خانه‌نشین کنند. لذا مراقبت و مواظبت از جمهوری اسلامی ضروری است.

امام جمعه کرمان با اشاره به حملاتی که در اغتشاشات اخیر به تمثال شهید سلیمانی، پرچم ایران و هویت دینی و ملی شد و مسموم سازی فضا برای تحت تأثير قرار دادن مردم، گفت: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم می‌تواند این پرچم پرافتخار را به دست صاحب اصلی آن بدهد که نماد اسلامیت نظام در عملیاتی کردن فرامین ولایت فقیه است. در آشوب‌ها تمام هجمه دشمن متوجه ولی‌فقیه بود زیرا دشمن می‌دانست ستون خیمه، ولایت فقیه است لذا همه دلسوزان نظام و همه احزاب سیاسی در چهارچوب نظام و همه کسانی که هویت ایرانی را دوست دارند باید محکم پشت پرچم جمهوری اسلامی بایستند و برای به اهتزار درآودن این پرچم در قله‌های علمی و پیشرفت تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha