عزم همگانی برای تحقق شعار سال ضروری است
کد خبر: 4129682
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
امام جمعه کرمان:

عزم همگانی برای تحقق شعار سال ضروری است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال راهبردهای مناسب را اعلام فرموند، گفت: وقت آن است همه دست به دست هم داده، تلاش کرده و کاری کنیم تا گفتمان رهبری امتداد یافته و در همه عرصه‌ها خود را نشان دهد و تنها به شعار اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، چهارم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر انسان زندگی خود را بر مبنای تقوا قرار دهد خداوند از او هم در دنیا و هم در آخرت دفاع می‌کند.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای رعایت تقوا دانست و اظهار کرد: انسان توان این را دارد که هم مسیر هدایت را طی کند و هم در نقطه مقابل آن حرکت کند، لذا بحث بسیار مهمی که به انسان کمک می‌کند تا سیر تکاملی را با سرعت و مطابق با خواست خداوند پیش ببرد، تربیت اسلامی و دینی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه تربیت به حدی اهمیت دارد که همه انبیا الهی وظیفه خود را تربیت انسان می‌دانستند، افزود: تربیت نیاز به مراقبت و گذشت زمان دارد. در مسیر تربیت باید به چند نکته توجه کرد؛ اول اینکه تربیت دینی و اسلامی برنامه می‌خواهد که بخشی از این برنامه را در ماه رمضان شاهد هستیم زیرا انسان با روزه می‌تواند به تقوا برسد.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه مناسب و مجری امین و معصوم برای تربیت انسان، باید زمینه و بستر مناسب نیز برای تربیت وجود داشته باشد که این بستر به دست خود انسان فراهم می‌شود. تا زمینه مناسب تربیت فراهم نباشد مجری معصوم و قانون الهی نمی‌توانند به تنهایی انسان را تربیت کنند و به هدایت برسانند. وقتی زمینه فراهم شد انسان در مسیر تکاملی مثبت خود قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان بیان کرد: اگر زمینه تربیت فراهم نشود انسان از مسیر اصلی فاصله می‌گیرد. در مقابل هر دستوری سرکشی و در برابر هر حقیقتی لجاجت می‌کنند. زمینه تسلط نفسانیت بر انسانیت فراهم شده و آنقدر غرق در این وادی می‌شود که عامل خیانت می‌شود و همه تلاش او صرف جایی می‌شود که او را به انحطاط می‌کشاند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم با تسلیت سالروز درگذشت مرجع عالیقدر آیت‌الله بروجردی، به سالروز همه‌پرسی جمهوری اسلامی و ۱۲ فروردین‌ماه اشاره کرد و گفت: مردم انقلاب را به پیروزی رسانده و گام بزرگی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی برداشتند. 40 سال را پشت سر گذاشتیم و در دهه پنجم در میانه راه هستیم. در این مدت دشمنی‌ها علنی و پنهان است، اما ملت فهیم ایران پشتیبان ولایت ماند و عهد کرد انقلاب را به صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر(عج) برساند.

وی با بیان اینکه در مسیر انقلاب وظایفی داریم و باید به فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف جامعه عمل بپوشانیم، اظهار کرد: کشور برای پیشرفت به سه محور اصلی نیاز دارد؛ اول اینکه مردم در تشکیل نظام سیاسی کشور نقش اساسی داشته باشند. نظر مردم همانگونه که در پیروزی نقش داشت در تداوم انقلاب نیز نقش دارد. حاکمیت مبتنی بر نظر مردم در چارچوب اسلام است و به همین دلیل انتخابات متعدد در نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

امام جمعه کرمان افزود: محور دوم این است که اعتقادات و فرهنگ مردم باید در جامعه جاری و ساری باشد. باید به ارزش‌های دینی و اعتقادات مردم توجه شود. در فرهنگ هم باید استقلال وجود داشته باشد.

وی محور سوم را توجه به احتیاجات مردم در اقتصاد و معیشت دانست و گفت: مردم باید زندگی آرام و رو به جلو داشته باشند؛ متناسب با این نیاز مردم، رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال راهبردهای مناسب را اعلام فرموند و همه باید وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند. اولین مخاطب سخنان مقام معظم رهبری دولت است که باید در راستای مهار تورم کشور و رشد تولید عمل کند. وظیفه دولتمران این است که شب و روز خود را وقف عمل به این وظیفه کنند و کسانی که اعتقادی ندارند خود را کنار بکشند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مخاطب دوم مردم هستند، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف وظیفه مردم است. مردم در تولید، توزیع و مصرف باید به وظیفه خود عمل کنند در این راستا باید پویش‌هایی شکل بگیرد و مردم مجاهدانه پای کار باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان مخاطب سوم را رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها باید بسیج شده و امیدبخشی را ترویج کنند و در جهاد بزرگ تبیین به کمک مردم و دولت بشتابند. وقت آن است همه دست به دست هم داده، تلاش کرده و کاری کنیم تا گفتمان رهبری امتداد یافته و در همه عرصه‌ها خود را نشان دهد و تنها به شعار اکتفا نکنیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در پایان با توصیه به مسافران نوروزی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیان کرد: از تمام کسانی که در این ایام در خدمت مردم هستند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha