دشمن کانون علم و تربیت را نشانه گرفته است
کد خبر: 4127181
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
امام جمعه کرمان:

دشمن کانون علم و تربیت را نشانه گرفته است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه هدف از مسمومیت‌های دانش‌آموزان آسیب رساندن به احساس امنیت در کشور است، گفت: دشمن کانون علم و تربیت را نشانه گرفته زیرا برای دشمن مهم است که رشد علمی کشور آسیب دیده و متوقف شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۹ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: به فکر روز حساب باشید و پیش از آنکه مرگ فرا رسد به فکر قیامت باشید.

وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که مشکلات، سختی‌ها، در‌دها و رنج‌ها فراوان است، افزود: نابسامانی‌ها و امتحانات دنیا جدی و قطعی است که گاهی‌ در اوج نعمت‌ها و گاهی با گرفتاری‌ها امتحان می‌شویم و در قرآن و متون دینی برخورد ما با دردها و رنج‌ها بیان شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره روند رشد انسان و تکامل عقلی او در چهارمین دهه زندگی، تصریح کرد: انسان در ۴۰ سالگی باید چند دستور را محور کار خود قرار دهد، این دوران را مغتنم شمرده و سعی کند اشتباهات گذشته را جبران کند. همچنین، شکرگزاری از نعمت‌های خداوند و قدردانی از کسانی که نعمت‌های خداوند را به ما می‌رسانند باید محور کار انسان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام راحل و روز بزرگداشت شهدا و راهیان نور، اظهار کرد: شهدا افتخار ملت و تاریخ هستند که با اخلاص جان خود را برای دفاع از دین و پیشرفت انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی با اشاره به شروع هفته تکریم مساجد و ضرورت آماده کردن مساجد برای ماه مهمانی خدا، ادامه داد: هفته نیکوکاری را فراموش نکنید و در شرایط سخت کشور به فکر مستمندان، نیازمندان، فقرا و اقشار آسیب‌پذیر باشید.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) جهان را پر از عدل کرده و به فتنه‌های مختلف علیه جامعه اسلامی و انسانی پایان می‌دهد، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) جهاد در راه خدا را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در این راه با رشادت توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

وی با مهم دانستن شناخت جنگ چند وجهی دشمن، تصریح کرد: در روزهای اخیر وجه دیگری از این جنگ برای ملت ایران برملا شد و آن هدف قرار دادن عزیزترین قشر جامعه یعنی دانش‌آموزان بود که بخشی از عوامل این توطئه شناسایی شده‌اند. اولین نکته‌ای که در این اتفاق مهم است و باید به آن توجه کنیم این است که دشمن علاوه بر مسمومیت جسمی، مسمومیت ذهنی، فکری و فرهنگی را در دستور کار دارد. دشمن فقط به آنچه که در ظاهر میبینیم اکتفا نمی‌کند و هدف از این مسمومیت‌های سریالی آسیب رساندن به احساس امنیت در کشور است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن ابتدا امنیت کشور را نشانه می‌رود و با ناامن کردن یک کشور حس عدم امنیت را به مردم منتقل می‌کند، دومین هدف دشمن را توقف رشد علمی کشور خواند و گفت: دشمن کانون علم و تربیت را نشانه گرفته زیرا برای دشمن مهم است که رشد علمی کشور آسیب دیده و متوقف شود. مسئله دیگر که در اهداف چندگانه دشمن وجود دارد ایجاد بستری مناسب برای تهمت زدن به جمهوری اسلامی، دین و دینداری و شخصیت‌های کشور است تا بهتر بتواند کینه، عداوت و دشمنی خود را علیه جمهوری اسلامی و دین و دینداران به کار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی واقعی، تصریح کرد: رسانه‌های کشور باید با تلاش، بستر آرامش مردم فراهم کنند. مردم باید هوشمندانه آرامش خود را حفظ کرده و کمک کنند تا از این جریان پیچیده به راحتی عبور کنیم. مسئولان نیز باید دلسوزانه موضوعات را پیگیری کرده و وظیفه انقلابی و دینی خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند.

انتهای پیام
captcha