آگاه‌سازی انسان از مأموریت‌های اصلی رسالت پیامبر(ص) بود
کد خبر: 4122714
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

آگاه‌سازی انسان از مأموریت‌های اصلی رسالت پیامبر(ص) بود

امام جمعه کرمان آگاه‌سازی انسان، زدودن جهل و نادانی و تربیت و تزکیه انسان را مأموریت اصلی بعثت برشمرد و گفت: تلاش انبیا به‌ویژه پیامبر اسلام(ص) این بود که با کنار زدن غل و زنجیرها فکر انسان را آزاد کرده و روحیه آزادانه در راستای اخلاق، معرفت و معنویت را در انسان ترویج کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی به در پیش بودن عید بزرگ مبعث اشاره کرد و گفت: بعثت نبی‌مکرم اسلام سرنوشت سازترین مقطع تاریخ بشر بود.

وی آگاه‌سازی انسان، زدودن جهل و نادانی و تربیت و تزکیه انسان را مأموریت اصلی بعثت برشمرد و افزود: این دو مأموریت بزرگ در دستور کار شخصیتی بی‌نظیر و ممتاز قرار گرفت. لذا قرآن در این باره می‌فرماید از مأموری پیروی کنید که سه ویژگی دارد؛ اول اینکه فرستاده خدا است و همه خبرها را از طرف خدا به شما منتقل می‌کند؛ پایان بخش جریان پاک و هدایتگر رسالت و بشارت دهنده رحمت خدای تبارک و تعالی است و چهره‌ای بی‌نظیر در تاریخ بشریت است.

امام جمعه کرمان اُمی بودن پیامر اسلام(ص) را دلیل بر اعجاز مأموریت ایشان دانست و تصریح کرد: این مأموریت دو محور در دستور کار دارد. مأموریت اول همانگونه که در آیه ۱۵۷ سوره اعراف نیز آمده، امر به معروف و همه خوبی‌ها و نهی از منکر است. مأموریت دوم حلال و حرام را بیان کند. لذا حضرت محمد(ص) پرچمی بلند کرد که جامعه یهود آن روز مبهوت آن شد.

وی با بیان اینکه هر کس خط نبی مکرم اسلام را در هر کجا دنیا ادامه دهد با سختی‌های خاص خودش مواجه است زیرا جاهلیت تمام نشده و امروز با جاهلیت مدرن مواجه هستیم، اظهار کرد: روش و مشی پیامبر(ص) برای همیشه غل و زنجیرها را کنار زد در حالی که همه قدرتمندان تاریخ تلاش می‌کردند برای مردم غل و زنجیر درست کنند تا مردم در اسارت آنها باشند. تلاش انبیا به‌ویژه پیامبر اسلام(ص) این بود که با کنار زدن غل و زنجیرها فکر انسان را آزاد کرده و روحیه آزادانه در راستای اخلاق، معرفت و معنویت را در انسان ترویج کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم با تسلیت رحلت حضرت ابوطالب و نقش آفرینی ایشان در تاریخ و همچنین گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: در تاریخ افتخارآفرین حوزه‌های علمیه، روحانیت در همه صحنه‌های سخت در صف مقدم بودند.

وی با اشاره به حوادث تلخ تاریخی همچون عهدنامه گلستان و ترکمانچای، افزود: بخش قابل توجهی از کشور با وجود حاکمان نالایق از دست رفت. جریان شاهنشاهی سلطنت پهلوی نیز کشور را دچار عقب ماندگی‌هایی کرد اما باید از همه این اتفاقات درس و تجربه گرفت و نباید اجازه داد که تکرار شوند.

امام جمعه کرمان به حضور پررنگ و شایسته مردم در ۲۲ بهمن امسال نیز اشاره کرد و گفت: دشمن همه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را در سراسر دنیا برای زدن انقلاب بسیج کرد اما ملت ایران نشان داد دچار اشتباه محاسباتی نیست و در ۲۲ بهمن خروشید. دشمن ناجوانمردانه ستون خیمه انقلاب یعنی رهبری جامعه و شخص ایشان را نشانه گرفته بود اما ۲۲ بهمن نشان داد مردم ولایی هستند و از صمیم قلب از رهبری و فرمایشات ایشان دفاع می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: حضور پررنگ نسل جوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن معنای خاص خود را دارد و می‌گوید، این انقلاب به دست جوانان این کشور به پیروزی رسید و به دست جوانان حفاظت و حراست شد. جوانان با حضور خود در جبهه‌ها اجازه ندادند یک وجب خاک از ایران جدا شود و همین جوانان انقلاب را به هدف نهایی خود خواهند رساند.

امام جمعه کرمان گفت: مردم علی‌رغم اینکه از گرانی و تورم گله دارند اما می‌دانند در پیچ خطرناک تاریخی قرار گرفتند و از راه صعب‌العبور باید انقلاب را عبور دهند و می‌دانند دولت انقلابی همه همت خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته و مردم همه اینها را تفکیک و از نظام جانانه دفاع می‌کنند اما دشمن به‌دنبال توطئه‌های خطرناک‌تر است؛ گردنه‌های سخت‌تر در پیش داریم و نیاز به وحدت و همراهی داریم. فضای کشور باید مؤمنانه باشد و انسجام ملی دچار آسیب نشود.

انتهای پیام
captcha