توهین به قرآن نشانه استیصال و درماندگی غربی‌هاست
کد خبر: 4117554
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
امام جمعه نرماشیر:

توهین به قرآن نشانه استیصال و درماندگی غربی‌هاست

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی گفت: توهین به قرآن نشانه استیصال و درماندگی غربی‌هاست و همان‌طور که ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها نتوانستند نور قرآن را خاموش کنند تفاله‌های استکبار هم نخواهند توانست نور قرآن را خاموش کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی امام جمعه نرماشیر

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام‌ جمعه نرماشیر، امروز، هفتم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام جواد(ع) گفت: زندگی به ظاهر کوتاه امام سرشار از نشانه‌های کنش‌های انقلابی، مبارزه با طاغوت و استکبار است و از روش‌های ایشان می‌توان درس گرفت.

وی ادامه داد: اولین درسی که می‌توان از ایشان گرفت مبارزه با کفر، نفاق و طغیان است. امام جواد(ع) در سال‌های کوتاه زندگی خود جهادگونه با دشمنان خدا مقابله کرد، به‌طوری که در سن ۲۵ سالگی وجودش برای دشمنان غیر قابل تحمل شد. جهاد همه‌جانبه آن حضرت درس بزرگی دارد و آن این است که در مقابل قدرت منافق و ریاکار باید هوشیاری مردم را برانگیخت.

حجت‌الاسلام منصفی با بیان اینکه اگر دشمنی دشمن صریح و آشکار باشد کار آسان‌تر است، اما وقتی دشمن چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید شناختن برای مردم مشکل است، افزود: در دوران ما و همه دوران‌های تاریخ قدرتمندان همیشه سعی کردند وقتی از مقابله با مردم عاجز شدند دست به حیله و نفاق و ریاکاری بزنند؛ در این عصر که نظام سلطه از مقابله و رویارویی با مردم عاجز شده است به جنگ نرم و جنگ شناختی روی آورده است.

امام جمعه نرماشیر اظهار کرد: درس دیگری که از زندگی امام جواد(ع) می‌گیریم، اعتماد به خدا و توکل بر خداست. نردبان همه ترقی‌ها تکیه حقیقی به خداوند است. به هر چیزی تکیه کنیم به مثابه کوه یخ هم باشد ذوب می‌شود تنها چیزی که ماندگار است خداست.

حجت‌الاسلام منصفی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه برای کارآمدی نظام اسلامی باید مراقب خطای محاسباتی در کارآمدنگاری باشیم، گفت: این موضوع به این معناست که نظام در حوزه کارآمدی نه موفقیت مطلق بلکه موفقیت نسبی داشته است یعنی با وجود کسب موفقیت‌های متعدد، آرمان‌ها و افق‌های تعیین شده هنوز محقق نشده است.

وی افزود: نظام سیاسی هر کشوری محصول تاریخ همان کشور است. برای ارزیابی کارآمدی باید وضعیت کنونی را با گذشته مقایسه کرد نه با کشورهایی که اهداف و امکانات متفاوتی در مقایسه با کشورمان دارند. تقلیل مسائل انقلاب به مسائل اقتصادی و تقلیل مسائل اقتصادی به برخی مشکلات بالفعل در نحوه اداره کشور از سوی برخی مسئولان درست نیست.

امام جمعه نرماشیر تصریح کرد: وضعیت نامطلوب معیشت کنونی، تمام انقلاب و جمهوری اسلامی نیست باید تمام ابعاد را دید و با همه شرایط ملاحظه کرد؛ تسری دادن ناکارآمدی برخی از بخش‌ها به کل نظام نوعی مغالطه است.

وی در ادامه به اسلام‌هراسی غرب اشاره کرد و گفت: توهین به قرآن نشانه استیصال و درماندگی غربی‌هاست و همان‌طور که ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها نتوانستند نور قرآن را خاموش کنند تفاله‌های استکبار هم نخواهند توانست نور قرآن را خاموش کنند.

حجت‌الاسلام منصفی در پایان گفت: کشورهایی مثل امارات و عربستان که زمانی در صدد سرنگونی حکومت سوریه بودند امروز در‌صدد احیای روابط و تقویت آن هستند. امارات بیش از کشورهای دیگر شتاب دارد به دلیل اینکه حیثیت امارات در عادی‌سازی با اسرائیل آسیب دیده است و تلاش دارد روابط خود را تقویت کند. آنها می‌دانند به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی میدان بازی را به ایران اسلامی و روسیه باختند، لذا این حاشیه‌نشینی را حس می‌کنند و می‌خواهند زودتر جای پایی برای خود باز کنند.

انتهای پیام
captcha