اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه مضحک است
کد خبر: 4115893
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
خطیب جمعه کرمان:

اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه مضحک است

حجت‌الاسلام علی توکلی با بیان اینکه تروریستی خواندن سپاه هم مضحک و هم برای اروپایی‌ها خطرناک است، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح اتحادیه اروپا را جزو تروریست‌ها قلمداد کرد هر کجا باشند ایران می‌تواند با آنها به‌عنوان تروریست برخورد کند و این امر هم قانونی و هم مشروع است.

حجت‌الاسلام علی توکلی خطیب جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام علی توکلی، خطیب جمعه کرمان امروز، ۳۰ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان به آخرین آیه سوره فرقان و موضوع دعا اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از توجه ویژه و رحمت خداوند بهره‌مند شویم باید دعا کنیم. دعا حلقه اتصال انسان با خداوند است و بهترین روح و روان را کسانی دارند که اهل دعا باشند.

وی با بیان اینکه دعایی که از صمیم قلب و در عین نیاز مطلق به خداوند باشد بازگشت ندارد، افزود: اگر گاهی دعاهای ما مستجاب نمی‌شود علل مختلفی دارد که یکی از آنها این است که خود را نیازمند خداوند نمی‌دانیم.
 
خطیب جمعه کرمان در ادامه به دعا در حق فرزندان و رفتار با آنها اشاره کرد و ادامه داد: حرمت فرزندان را حفظ کنید؛ شرایط سنی آنها را پذیرفته و براساس آن با نوجوانان گفت‌وگو کنید. با تهدید نمی‌توان نوجوان را به مسیر مستقیم هدایت کرد و در این ارتباط باید به رفتار خود توجه داشته باشیم.

وی با اشاره با تأثير فضای مجازی بر باورهای نسل جوان، گفت: بچه‌ها را اهل تحمل، با اعتماد به نفس و اهل تفکر نه منفعل و احساسی تربیت کنید. در اغتشاشات اخیر بسیاری از نوجوانان منفعلانه به میدان آمدند این نوجوانان اهل تفکر نبودند و باید کاری کرد که نوجوانان خود مسائل را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام توکلی در خطبه دوم نماز جمعه با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد برخی قضایا و حوادث از جمله دفاع مقدس فراموش شود، ادامه داد: باید کتاب‌ها نوشته و فیلم‌هایی ساخته و سخنرانی‌هایی انجام شود تا نسل امروز بداند این فضا و جامعه رایگان به‌دست نیامده است. لذا دفاع مقدس، فتنه ۸۸ و ۹ دی باید زنده بمانند زیرا حاکی از بصیرت مردم و توطئه دشمن هستند.

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه اغتشاشات اخیر نباید فراموش شود زیرا پشت پرده‌های مهم، عمیق و پرهزینه‌ای داشت که باید مرتب برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: در حوادث اخیر برنامه‌ریزی دشمن درست اما محاسبات آنها اشتباه بود.

وی ساقط کردن هواپیما، خارج کردن قطار تبریز تهران از ریل و تعطیلی کلاس‌های درس و دانشگاه را از برنامه‌های دشمن در مقابله با ایران برشمرد و افزود: حضور مردم و مقاومت رهبری معظم انقلاب، دشمن را به شکست کشاند و آنها خود بارها اعتراف کردند که پروژه ما شکست خورد.
 
حجت‌الاسلام توکلی اظهار کرد: پروژه دشمن برای براندازی بود زیرا در شعارهای آنها یک جا شعار اقتصادی و بیکاری نبود و تنها شاخص، آزادی‌های جنسی بود و به حدی به جایگاه دانشگاه و دانشجو ضربه زدند که همت آنها تا درخواست اختلاط سلف سرویس دانشگاه پایین آمد و کسی به فکر اشتغال و بیکاری نبود.

وی در ادامه به مصوبه اخیر پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این اقدام هم مضحک و هم برای اروپایی‌ها خطرناک است. این مصوبه در اتحادیه اروپا باید تأیید شود که در این صورت خلاف منشور سازمان ملل متحد است زیرا بر اساس این منشور نمی‌توان نهادهای کشوری که جزو ساختار آن کشور هستند را تروریست نامید.

حجت‌الاسلام توکلی تصریح کرد: طبق این منشور اگر راجع‌به کشوری این کار انجام شود آن کشور حق دارد مقابله به مثل کند لذا مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند اگر این مصوبه نهایی شد اقدام می‌کند و اگر مجلس، نیروهای مسلح اتحادیه اروپا را جزو تروریست‌ها قلمداد کرد هر کجا باشند ایران می‌تواند با آنها به‌عنوان تروریست برخورد کند و این امر هم قانونی و هم مشروع است.

خطیب موقت جمعه کرمان در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: مسئولان باید برنامه‌ریزی داشته باشند. بخشی از این مشکلات مربوط به نظام توزیع و بخشی به دلیل افزایش قیمت فروش مواد اولیه توسط اوکراین و اروپا است.

 

انتهای پیام
captcha