امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری کرمان
کد خبر: 4105490
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری کرمان

تفاهمنامه همکاری مشترک برای تسهیل تجاری‌سازی فناوری‌ها، توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و راهکارهای اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ و توانایی‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری جهاددانشگاهی و استانداری کرمان به امضای رئیس جهاددانشگاهی کشور و استاندار کرمان رسید.

امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و استانداری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۱۷ آذرماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کشور و هیئت همراه با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک برند پژوهشی در کشور مطرح است، افزود: جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه فرهنگی و تخصصی خود کار کرده و با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهایی که در استان وجود دارد به اجرای پروژه‌های این واحد کمک می‌کنیم.

وی افزود: کرمان استانی معدنی است و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۲۰۰ نرم‌افزار و بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی مورد نیاز توسط شرکت‌های معدنی اعلام شده و به دانشگاه‌ها اعلام کردیم که برای تأمین ۶۰۰ مورد اعلام آمادگی شده است.

فداکار تصریح کرد: معادن آماده همکاری با تولیدکنندگان استان هستند و ریسک را می‌پذیرند و باید پروژه‌های فناورانه تعریف شود. البته دانشگاه‌ها در تولید فناوری مقداری عقب هستند که جهاددانشگاهی در این زمینه تجربه دارد و می‌تواند فعالیت کند.

وی با بیان اینکه جای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی به ویژه در راستای مکتب حاج قاسم خالی است، افزود: این امر شاید به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها بوده و لازم است فعالیت‌هایی در این زمینه تعریف شود و استانداری نیز در این زمینه همکاری می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، کارخانه‌ای در شهرستان رابر توسط شهید حاج قاسم سلیمانی کلنگ زنی شده و جهاد نصر در حال پیگیری پروژه است، گفت: این کارخانه ظرفیت خوبی است که جهاددانشگاهی می‌تواند بحث فناوری پروژه را دنبال کند.

در پایان این دیدار تفاهمنامه همکاری مشترک برای تسهیل تجاری‌سازی فناوری‌ها، توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و راهکارهای اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ و توانایی‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری جهاددانشگاهی و استانداری کرمان به امضای رئیس جهاددانشگاهی و استاندار کرمان رسید.

انتهای پیام
captcha