ترویج تفکر مقاومت در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است
کد خبر: 4104314
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

ترویج تفکر مقاومت در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مدارس باید تحت تفکر مقاومت در برابر ظلم، ستم و جور آموزش بینند، گفت: برای اینکه این اندیشه در نهادهای آموزشی از مدرسه تا دانشگاه نهادینه شود باید اهداف و رفتارها را بر محور انسانیت و ایستادگی در برابر کج روی‌ها شکل داد.

حجت‌الاسلام مصطفی تیموری پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به اهمیت ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: جامعه‌ای که بخواهد پویا و سرزنده شود باید هویت خود را اعلام کند زیرا جامعه بی‌هویت جامعه‌ای متزلزل است و این تزلزل در سطح خانواده و جامعه زمانی شکل می‌گیرد که هویت‌های مانا و ماندگار از آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه هویت‌های ماندگار در هر جامعه سبب استقامت و مقاومت، جهت‌دهی و هدف‌گیری خوب می‌شوند، افزود: ترک کردن الگوها و اسوه‌های جامعه از جمله عالمان، اندیشمندان، چهره‌ها و شخصیتی‌هایی که به هر شیوه‌ای توانسته‌اند ابعاد هویتی یک جامعه را سامان دهند، تزلزل را برای یک جامعه به ارمغان می‌آورد.

این مبلغ و فعال فرهنگی با بیان اینکه پیامبر(ص) به‌عنوان اسوه حسنه معرفی شده‌اند و به همین دلیل جامعه اسلامی یک جامعه پویا و حسنه‌ است، گفت: با شهادت سردار سلیمانی ما امروز شاهد سلیمانی‌ها و سردارهای دیگری در نسل جدید هستیم.

تیموری تصریح کرد: اندیشه سردار به‌عنوان یک مکتب و راهکار کلان، هدفمند و اثرگذار است که تلاش می‌کنیم تا به مقصود جهانی برسد زیرا جامعه‌ای که تحت نگاه استکبار و استبداد است با بهره‌مندی از این مکتب می‌تواند اندیشه‌های خود را جبهه‌گیری کرده و مقاومت خود را شکل دهد.

وی با تأکید بر اینکه هر تئوری برای اثرگذاری در جامعه باید ملموس باشد که اولین راه آن شناسایی جامعه هدف است، افزود: امروز لایه‌های میانی جامعه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی، نظام‌های آموزشی و مساجد هستند که باید به تناسب هر کدام برنامه‌ای جداگانه برای ترویج مکتب شهید سلیمانی تدوین کرد. امروز مدارس باید تحت تفکر مقاومت در برابر ظلم، ستم و جور آموزش بینند.

این مدرس دانشگاه ترویج تفکر مقاومت در مدارس را کاری سخت دانست و افزود: موضوع تربیت یکی از سخت‌ترین مقولات دانش‌های بشری است و برای اینکه این اندیشه در نهادهای آموزشی از مدرسه تا دانشگاه نهادینه شده و افراد از همان ابتدا رفتارهای والا را کسب کنند باید اهداف و رفتارها را بر محور انسانیت و ایستادگی در برابر کج روی‌ها شکل داد که ایده اندیشمندان و اندیشه‌وزران جامعه در چگونگی آن اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام تیموری گفت: اینکه افراد از همان کودکی از بدی، ظلم، زور و استبداد متنفر شده و خواهان خوبی و مکتب اندیشه و محبت شوند بستگی به تئوریسین‌های جامعه دارد که آن را نهادینه کنند و اگرچه تاکنون در این مسیر سخت موفق بوده‌ایم اما موفقیت بیشتر را آرزو داریم.

انتهای پیام
captcha