دفاع از حق و عدالت در سایه ترویج مکتب فاطمی
کد خبر: 4103949
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
امام‌ جمعه کرمان مطرح کرد

دفاع از حق و عدالت در سایه ترویج مکتب فاطمی

امام‌ جمعه کرمان بیان کرد: حضرت زهرا(س) پرچمی را برای دفاع از حق، امامت و ولایت برافراشت که فهم کامل، زمان‌شناسی، تحلیل اوضاع و شناخت خطرات از ویژگی‌های آن بود. لذا تجلیل و تکریم مکتب حضرت زهرا(س) و ترویج آن به معنای دفاع از حق و عدالت است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۱۱ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر انسان به تقوا مجهز شود در سختی‌ها پیروزی‌ می‌شود.

وی با اشاره به مباحث گذشته در مورد اختیار انسان و اصولی که برای هدایت وجود دارد، گفت: خداوند بهترین بندگان خود یعنی انبیا را به‌عنوان الگو مشخص کرد؛ این بندگان خاص جایگاه رفیعی دارند و خدا برنامه جامع سعادت انسان را توسط انبیا که خود این مسیر را طی کرده‌اند برای ما به نمایش گذاشت تا راه‌های عذر بسته و حجت تمام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه سه موضوع بسیار مهم در پیشرفت و تکامل انسان تأثیر جدی دارند که اولین آنها عبودیت است، گفت: اگر پیامبران در جایگاه خاصی قرار گرفته‌اند به‌دلیل عبودیت آنهاست. خداوند در قرآن عبودیت را سرلوحه انسان هدایت یافته مطرح می‌کند.

وی افزود: عبودیت به معنای بندگی خداوند، همه قدرت و توان را برای خدا قائل بودن و در همه حال تحت امر خداوند بودن است. لذا هر کس که می‌خواهد به کمال مطلق برسد باید عبودیت خود را تقویت کند و به عبادتی که او را به عبودیت نزدیک می‌کند، بپردازد.

امام‌ جمعه کرمان با بیان اینکه دومین ویژگی انبیا درک، فهم و علم آنهاست، گفت: علم به هر کاری عامل پیشرفت در دنیاست که باید مبانی آن را شناخت و موانع آن را برداشت. همچنین انسان باید اهل کار و عمل باشد تا پیشرفت کند؛ انبیا هم اهل علم و هم اهل کار و عمل بودند و قدرت و توانایی لازم برای پیشرفت را داشتند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی و همچنین تبریک روز تصویب قانون اساسی، بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانونی مترقی در بین قوانین موجود بشری است که محسنات بسیاری در آن تدوین شد که به آن عمل می‌شود.

وی روز دانشجو را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: فلسفه ۱۶ آذر ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی و روز دفاع از کشور و ارزش‌ها توسط دانشجویان است که دو ویژگی مهم دارد. اول اینکه دانشجو برای دفاع از ارزش‌های دینی و استقلال کشور حساس است و ایستادگی می‌کند؛ محور دوم تبعیت از ولایت فقیه است؛ دانشجویان از امام پیروی کردند و ۱۶ آذر را رقم زدند.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به وظایف دانشجویان بیان کرد: دانشجو در مرتبه اول باید خود را به علم مجهز کرده و در مراکز علمی کشور و در سطح بین‌الملل بدرخشد. مسئله دوم دشمن‌شناسی دانشجویان است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند زیرا مراکز علمی باید نیاز کشور را رفع کنند و نسل‌های بعدی باید همان خط ۱۶ آذر را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به روز نیروی دریایی و بیان اینکه توجه به جغرافیای کشور ایران با گستره و مرزهای آبی بسیاری اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: امروز نیروی دریایی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه امروز جبهه مقاومت در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: جبهه مقاومت در جامعه انسانی با آهنگ عدالت‌محوری مبتنی بر دین به صحنه آمده است و با نگاه به اسلام و رویکرد آزادگی خود را به دنیا معرفی کرده است. جبهه مقاومت کشورهای اسلامی را با خود همراه کرده است.

امام‌ جمعه کرمان با اشاره به سفر نخست‌ وزیر عراق به ایران افزود: تقویت جبهه مقاومت و مبارزه جدی با تروریسم در منطقه می‌تواند از دستاوردهای این سفر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: ایشان اولین مجاهد برای جلوگیری از دو دستگی در امت پیامبر(ص) و جلوگیری از انحرافات بود. دختر گرامی نبی مکرم اسلام پرچمی را برای دفاع از حق، امامت و ولایت برافراشت که فهم کامل، زمان‌شناسی، تحلیل اوضاع و شناخت خطرات از ویژگی‌های آن بود. حضرت توانست مردم را نسبت به آینده اسلام حساس و آگاه کند. او همه موارد حق را خوب می‌شناخت و مراقبت می‌کرد، لذا تجلیل و تکریم مکتب حضرت زهرا(س) و ترویج آن به معنای دفاع از حق و عدالت است.

انتهای پیام
captcha