طرح «سرای امید، ایران» در راستای آشنایی دانشجویان با محور مقاومت است
کد خبر: 4098566
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

طرح «سرای امید، ایران» در راستای آشنایی دانشجویان با محور مقاومت است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: طرح «سرای امید، ایران تا پایان سال، هر ماه به منظور آشنایی دانشجویان با ارزش‌ها و محور مقاومت و میراث فرهنگی استان کرمان با حضور دانشجویانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور

به گزارش ایکنا از کرمان، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور، در آیین افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی «سرای امید، ایران» که امروز، ۱۹ آبان‌ماه در کرمان برگزار شد، بیان کرد: امروز برای زیارت کسی قدم برداشتیم که مظهر حماسه و عرفان بود. او در مقابل دشمنان مظهر «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ» و در برابر دوستان «رُحَماءُ بَینَهُم» بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی اگر در کسوت پاسداری هم نبودند حتماً الگو بودند، افزود: ویژگی برتر شهید سلیمانی این است که ایشان یک شخصیت خود ساخته در مکتب فرهنگی تربیتی اسلام و امام خمینی(ره) بود که این شخصیت از روستا شکل گرفت و تا جایی پیش می‌رود که رسانه‌های دنیا از او به عنوان ژنرال سلیمانی و کسی که تعیین کننده سرنوشت نبرد بزرگ منطقه است، یاد می‌کنند و ایشان افتخار جهان اسلام، تشیع، ایران و کرمان هستند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور شناخت شخصیت سلیمانی را واجب دانست و گفت: زیارت مزار شهید سلیمانی کار ارزشمندی است اما کار مهم و اصلی شناخت شخصیت ایشان است.

رحیمیان با تأکید بر اینکه باید کتاب خاطرات خود نوشت سردار سلیمانی «از چیزی نمی‌ترسیدم » و نامه ایشان به دخترشان مطالعه شود، ادامه داد: در شخصیت شناسی سردار سلیمانی باید تلاش کرد و به صرف ابراز احساسات و عاطفه نباید اکتفا کرد بلکه باید برای ادامه راه ایشان وصیت‌نامه سردار را مطالعه کرد.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت کشور و دانشگاه‌ها به گونه‌ای است باید تمام مردم به ویژه دانشجویان به فرمایش جهاد تبیین مقام معظم رهبری عمل کنند، افزود: باید کاری کنیم تا در آینده سرافکنده نباشیم. مسیر سردار سلیمانی را با تعامل پیش خواهیم برد و دانشجویان به عنوان سفیران سردار با او عهد ببندید تا به خواسته ایشان در پیروی از رهبری و جهاد تبیین عمل کنید.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در بخش دیگری از سخنانش به توضیحاتی در خصوص طرح ملی «سرای امید، ایران» پرداخت و گفت: ایده این طرح از سوی جهاددانشگاهی کرمان مطرح و در سازمان دانشجویان بررسی و تصویب شد. این طرح تا پایان سال، هر ماه به منظور آشنایی دانشجویان با ارزش‌ها و محور مقاومت و میراث فرهنگی استان کرمان با حضور دانشجویانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha