اصلاح شبکه بانکی؛ مستمرترین پروژه‌‌ اصلاح اقتصادی دولت سیزدهم
کد خبر: 4093666
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد:

اصلاح شبکه بانکی؛ مستمرترین پروژه‌‌ اصلاح اقتصادی دولت سیزدهم

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه امور اقتصادی کشور را نمی‌شود با بی‌‌توجهی و بی‌مبالاتی اداره کرد، گفت: اصلاحات شبکه بانکی از مستمرترین پروژه‌‌های اصلاح اقتصادی است که تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، احسان‌ خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی عصر امروز، ۳۰ مهرماه در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با بیان اینکه تأمین مالی در اقتصاد بانک پایه‌ای، مسئله بغرنجی است، گفت: یکی از مستمرترین پروژه‌‌های اصلاح اقتصادی که تا پایان دولت سیزدهم همچنان در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار دارد اصلاحات شبکه بانکی کشور است که باید با همت و کمک صاحب نظران، مدیران و سیاست‌گذاران این عقبه دشوار و در عین حال ضروری و پر دستاورد را طی کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم اجازه دهیم شرایط گذشته در شبکه بانکی وجود داشته باشد، به عملکرد ضعیف چهار بانک خصوصی استان کرمان اشاره کرد و گفت: این بانک‌ها با توجه به منابعی که از مردم جمع کرده‌اند مبالغ کمی تسهیلات پرداخته‌اند و این در حالی است که مردم استان کرمان برای دریافت تسهیلات ماه‌ها در صف انتظار و گلایه‌مند هستند که این امر قابل قبول نیست.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امور اقتصادی کشور را نمی‌شود سهل‌انگارانه و با بی‌‌توجهی و بی‌مبالاتی اداره کرد، گفت: بعضی از بانک‌های دولتی استان ۷۰ تا۸۰ درصد سپرده‌ها را تسهیلات پرداخت کرده‌اند و از سوی دیگر بانک‌های خصوصی این اجازه را از بانک مرکزی دارند که سقف‌های مجاز را ماهانه تکمیل کنند و در جذب منابع از بانک‌های دولتی موفق‌تر هستند بنابراین انتظار داریم بانک مرکزی به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه اگر در شبکه بانک‌های دولتی وضعیتی مانند بانک‌های خصوصی وجود داشت وزارت اقتصاد ادامه این وضعیت را نمی پذیرفت، افزود: ما احترام مدیران، صاحبان سرمایه و سهامداران بانک‌های خصوصی را از اصول اقتصاد اسلامی می‌دانیم اما این امر مانع نظارت‌گری بانک مرکزی نیست و نباید در این زمینه تخطی انجام شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در بانک‌های دولتی مجوز افزایش سرمایه داده شده است، گفت: تلاش داریم برای بازپرداخت بدهی دولت به شبکه بانکی، مجوز دیگری از هیئت دولت اخذ کنیم و اگر مجوز اوراق داده شود، امسال می‌توان جهش ویژه‌ای در کاهش بدهی دولت به شبکه بانکی ایجاد کرد.

خاندوزی موضوع استمهال وام‌های کشاورزی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این امر نقطه ضعف جدی نهادی است که برای چنین روزهایی تعبیه شده بود که متأسفانه صندوق بیمه کشاورزی به حدی از ناکارآمدی رسیده که در ادای مسئولیت خود به بیمه‌گذاران خوب عمل نکرده‌اند. حداقل انتظار این است در کوتاه‌ترین زمان جبران خسارات کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند، صورت بگیرد که این امر به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha