گفتمان مقاومت دشمن را شکست می‌دهد
کد خبر: 4093359
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

گفتمان مقاومت دشمن را شکست می‌دهد

امام‌ جمعه کرمان با بیان اینکه نخبگان جامعه باید تقویت گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سازش را مورد توجه قرار دهند گفت: با مقاومت می‌توانیم دشمن را شکست دهیم.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان، امروز، ۲۹ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: همه در پیشگاه خداوند حاضر هستیم و خداوند بر تمام حالات و رفتار ما آگاه است.

وی در ادامه به اساس خلقت و آفرینش اشاره کرد و با بیان اینکه انسان موجودی آزاد و مختار است که بدون اراده در سیر تکاملی یک قدم برنمی‌دارد، افزود: آیات متعددی در قرآن تصریح بر آزادی و اراده انسان دارند و انتخاب راه‌های مختلف به خواست خود انسان است و پیامبران تنها هدایت کننده انسان هستند.

امام‌ جمعه کرمان بیان کرد: به انسان توصیه شده که راه خداوند را انتخاب کند و اگر این راه انتخاب شد انسان تنها یک ولی دارد که باید دستورات او را اجرا کند. تمام انبیا و کتب دینی انسان را به این راه هدایت می‌کنند و اگر انسان راهی غیر از راه خدا را انتخاب کند باید بار دیگران را به دوش بکشد.

وی با بیان اینکه فطرت انسان به گونه‌ای است که می‌تواند راه حق را تشخیص دهد و هدایت بپذیرد، گفت: راه خیر و شر پیش روی همه قرار دارد و انسان باید در موضع اختیار قرار بگیرد. تشخیص این دو راه سخت نیست و هر کس که انصاف داشته باشد این تشخیص برای او راحت است. البته هر دو مسیر فراز و نشیب و مشکلاتی دارد اما مشکلات راه شر در پیشگاه خداوند هیچ پاداشی ندارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت سیدمصطفی خمینی فرزند ارشد حضرت امام خمینی(ره) و رحلت آیت‌الله مهدوی کنی، بیان کرد: کشورهای استعماری و استکباری به‌دنبال دست‌اندازی به استقلال کشورها در دنیا هستند و در این بین کشور ایران و امت اسلامی همواره مورد توجه استعمارگران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا و انگلیس دو هدف مخدوش کردن استقلال کشورها و پیگیری منافع خود را در جهان اسلام و ایران دنبال می‌کنند، افزود: امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب تلاش داشتند مردم را نسبت به این دو خطر بزرگ آگاه کنند که جریان کاپیتولاسیون یکی از این خطرات بزرگ بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) مردم را متحد کرد و دولتمردان را در کنار مردم قرار داد تا با این دو خطر بزرگ مبارزه کنند، افزود: محور اصلی درگیری ما با غربی‌ها و آمریکا این است که آنها باید در عمل استقلال ما را به رسمت بشناسند و منافع خود را در کشور ما تعقیب نکنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: آمریکا و غرب برای رسیدن به اهداف خود طرح‌های فراوانی دارند که اولین این طرح‌ها ایجاد یک جنگ نیابتی با تحریک عراق علیه ایران بود. جنگ اقتصادی حربه بعدی دشمن بود و در این راستا تحریم‌های کمرشکن و فلج کننده را بی‌رحمانه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه اگرچه بعضی دولت‌ها در خنثی‌سازی تحریم‌ها عملکرد خوبی نداشتند اما در مجموع دشمنان به اهداف خود نرسیدند، گفت: آمریکا در دولت جدید هیچ امیدی ندارد به همین دلیل جنگ‌های نرم و فرهنگی را علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی کرده است که جنگ بسیار خطرناکی است زیرا به دنبال ناامید کردن مردم و تغییر فکر و ذهن آنها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه دشمن هجمه زیادی علیه مسئولان نظام ایجاد کرده تا صدای آنها به گوش مردم نرسد، افزود: دشمن با تبلیغات منفی به دنبال مخدوش کردن ذهن مردم علیه مسئولان و دلسوزان است.

امام‌ جمعه کرمان همدلی، همراهی مردم و وحدت را راه مبارزه با جنگ فرهنگی دشمن دانست و گفت: بعضی از دعواهایی که وجود دارد و اختلاف سلیقه‌ها باید کنار گذاشته شود و همه در خط پیروی رهبری قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه باید بصیرت، آگاهی و علم خود را افزایش دهیم، گفت: نخبگان جامعه باید تقویت گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سازش را مورد توجه قرار داده، پوچی سازش را برملا، تبیین و تحلیل کرده و گفتمان مقاومت را تقویت کنند زیرا ما با مقاومت می‌توانیم دشمن را شکست دهیم.

انتهای پیام
captcha