ظرفیت خوب جهاددانشگاهی در پیشرفت و توسعه استان‌ها
کد خبر: 4073019
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

ظرفیت خوب جهاددانشگاهی در پیشرفت و توسعه استان‌ها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا، می‌تواند در توسعه و پیشرفت هر استان اقدامات بزرگی انجام دهد، گفت: جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌های پزشکی سبب شده تا ایران با داشتن پژوهشگاه رویان، جزو سه آزمایشگاه برتر دنیا باشد.

احمدعلی مقدم دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، احمدعلی مقدم، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان در رابطه با عملکرد جهاددانشگاهی و نقش آن در توسعه فناوری، بیان کرد: جهاددانشگاهی با دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و در طول این ۴۲ سال به‌عنوان یک نهاد انقلابی و فرهنگی در جهت تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی تلاش کرده است.

مقدم با گرامیداشت چهل‌ودومین سال تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد پژوهشی و علمی است که همواره برای دستیابی به علم و دانش روز در حوزه‌های مختلف کار کرده است. همچنین در زمان کنونی اولویت برنامه خود را ایجاد زیست بوم نوآوری برای نخبگان ایران و توسعه کشور قرار داده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی نهادی برخاسته از بطن انقلاب فرهنگی است، افزود: این نهاد با تلاش جهادگران ایرانی و با توکل و اتکا به تولید داخلی و با مجاهدت‌های خستگی ناپذیر در طول تمام سال‌هایی که استکبار جهانی و ایادی آن کشور ما را را تحریم کرده‌اند، توانست با به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی و همچنین مهندسی معکوس بر تحریم‌های دشمنان پیروز شود.

وی با تأکید بر اینکه جهاد‌دانشگاهی در عرصه توسعه فناوری و فرهنگ مجاهدت می‌کند، بیان کرد: اقدامات و عملکرد جهاددانشگاهی در راستای بومی‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب جهت تداوم راه انقلاب و ساختن ایران مقتدر اسلامی است چراکه رمز شکوفایی اقتصاد و کلید توسعه یافتگی ایران در گرو رونق تولید و افزایش توان و تولید داخلی است.

مقدم گفت: تحقق اقتدار و دستیابی به دانش روز و همچنین اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نیاز به تحکیم ارتباط دانشگاه با صنعت دارد لذا تمام دستگاه‌ها باید از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در رفع مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های اصلی کشور و استان‌ها استفاده کنند و با ارائه اعتبارات و تسهیلات مناسب به این نهاد ارزشمند، که نقش بسزایی در تولید فناوری و توسعه دانش دارد، بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌های پزشکی سبب شده تا ایران با داشتن پژوهشگاه رویان، جزء سه آزمایشگاه برتر دنیا باشد. لذا این نهاد با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا، می‌تواند در توسعه و پیشرفت هر استان اقداماتی بزرگی انجام دهد. به طوری که در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و الگوسازی توسعه علمی با برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و کاربردی برای ارتقای سطح علمی جامعه مدام تلاش می‌کند.

مقدم با اشاره به سبقه انقلابی جهاددانشگاهی، تأکید کرد: این نهاد فرهنگی با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی فارغ از جناح بازی و بازی‌های سیاسی همواره پشتوانه‌ای برای کشور و وفادار به آرمان‌های انقلاب و امام راحل و در خدمت نظام بوده است. 

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به موضوع بومی‌سازی دانش و استفاده از پتانسیل نخبگان داخلی و استعدادهای برتر و همچنین شعار سال یعنی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» لذا ارتقای توان شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست‌بوم نوآوری کشور و همچنین حل مشکلات ملی با استفاده از راهکارهای فناورانه روز، اهمیت بسزایی دارد که باید متولیان امر توجهی وافر به آن داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha