آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کرمان برگزار شد
کد خبر: 4072993
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کرمان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار و هادی طباطبایی به‌عنوان فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان معرفی شد.

تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه‌های استان، اقشار بسیج و دانشجویان، امروز، ۲ مردادماه، در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سرهنگ ناصر بهروز، معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم در مورد مأموریت‌ها و نیازهای بسیج دانشجویی، گفت: دانشگاه مکان مقدسی است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، دانشگاه ضربان نبض جامعه را تنظیم می‌کند. بنابراین راه برون رفت از همه‌ مسائل مبتنی بر فکر دانشگاه است.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه در تاریخ ایران و بیان اینکه امروز اگر بخواهیم در منطقه قوی شویم، باید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که منبع تولید علم و اندیشه هستند بزرگ شوند، گفت: همانگونه که سردار سلیمانی تأکید داشتند اگر اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها تقویت شود، دانشگاه رشد می‌کند زیرا اخلاق و معنویت راه بزرگ شدن است.

سرهنگ بهروز ادامه داد: امروز با تمام تهاجمات دشمن، ایران یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه است دشمنان روز به روز در حال افول هستند که دلیل آن‌ انسان‌های توانمندی هستند که در حوزه علم و اندیشه پرورش یافته‌اند و نمونه آن شهید سلیمانی است. فکر و اندیشه این شهید عزیز بود که توانست آمریکا را پس از سال‌ها از منطقه خارج کند.

وی ترویج مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه را از ضروریات دانست و گفت: اگر این مکتب آنگونه که شایسته شخصیت شهید سلیمانی است در دانشگاه ترویج و تبیین شود بسیاری از مسائل به ویژه در عرصه فرهنگی حل خواهد شد. بسیج دانشجویی در این راستا باید در مسیر مسئله محوری گام بردارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان با تأکید براینکه اقدامات بسیج دانشجویی به‌ویژه در عرصه فرهنگی باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد، گفت: ۳ مورد از بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه اخلاق و معنویت، پژوهش و فناوری و حوزه سبک زندگی حوزه ماموریت بسیج دانشجویی است.

وی افزود: بسیج دانشجویی مبتنی بر فرمان امام است و کار کردن در این مجموعه تلاش و مجاهدت می‌خواهد. حوزه اثرگذاری بر افکار یکی از مسائل مهمی است که امروز با آن مواجه هستیم و دشمن با تمام توان تلاش می‌کند افکار را تصرف کند و اگر ما به فرمان جهاد تبیین به خوبی عمل نکنیم این هجمه‌های دشمن اثرگذار خواهد بود بنابراین باید برای جهاد تببین با تمام وجود کار کنیم.

سرهنگ بهروز با بیان اینکه در حوزه ترویج مکتب شهید سلیمانی باید راهبردهایی در دانشگاه‌ها تدوین شود، گفت: بسیج دانشجویی به‌عنوان یک تشکل توحیدی و انقلابی با حفظ مشی فکری خود باید برای رفع نیازهای استان برنامه‌ریزی و با تشکل‌ها و نهادی مختلف همکاری داشته باشد و بدون نگاه‌های حزبی و گروهی در استان فعالیت کند.

ضرورت ترویج اندیشه شهید سلیمانی توسط دانشجویان بین‌المللی

هادی طباطبایی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: برنامه‌های بسیج دانشجویی برگرفته از برنامه‌ها و آرمان‌های نظام و ظرفیت‌های استان است زیرا بخشی از این ظرفیت‌ها آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: امروز بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو و تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و ... در استان وجود دارد اما استان نتوانسته به نقطه اعتلای خود برسد که این نیاز به یک اهتمام جدی و جهاد علمی در همه‌ عرصه‌ها دارد.

طباطبایی افزود: با استفاده از ظرفیت‌ دانشجوها، نخبگان و اساتید، باید هسته‌های تخصصی شکل بگیرد تا احصای درست از مسائل استان و مشکلات مردم داشته باشند زیرا بررسی منطقی، علمی و درست مسائل می‌تواند مشکلات مردم را حل کند.

وی با بیان اینکه اهتمام، وحدت، هم‌افزایی و تفکر واحد انقلابی نتیجه بخش است، به غنای فرهنگی استان و وجود مزار شهید سلیمانی در کرمان اشاره و بیان کرد: وجود بیش‌ از ۶۰۰ دانشجوی خارجی و بین‌الملل ظرفیت خوبی است و هر کدام از این دانشجویان باید مبلغ مکتب شهید سلیمانی در محیط و آینده خود باشند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان، گفت: برای حل مشکلات و رسیدن به نقطه مشترک نیاز به‌کار جهادی و هم‌افزایی داریم زیرا اینگونه عملکرد می‌تواند یک دگرگونی و پیشرفت برای نظام ایجاد کند.

در این مراسم از زحمات رضا اسماعیل‌کاخ تقدیر و هادی طباطبایی به‌عنوان فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha