رئیس کل دادگستری استان از بازار کرمان بازدید کرد+ عکس
کد خبر: 4066675
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

رئیس کل دادگستری استان از بازار کرمان بازدید کرد+ عکس

همزمان با هفته قوه‌ قضاییه رئیس کل دادگستری استان با حضور در بازار کرمان ضمن بازدید از بازار، با اصناف و بازاریان در محل مسجد وکیل کرمان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری استان از بازار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان، امروز، ۵ تیرماه و همزمان با هفته قوه‌ قضاییه با حضور در بازار کرمان ضمن بازدید از بازار، با اصناف و بازاریان در محل مسجد وکیل کرمان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی برای نشست با اصناف کرمان و تأکید بر اینکه در بازار کرمان باید نسبت به معرفی شهدای اصناف اقدام ویژه‌ای صورت گیرد، افزود: مسجد وکیل با قدمت و عظمت خود در محل بازار کرمان بیانگر آن است که همواره بین بازار و مسجد ارتباط وجود داشته است. همواره بار دفاع از نظام و انقلاب بر دوش بازار بوده و بازاریان نقش خود را به خوبی در این زمینه ایفا کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در وضعیت اقتصادی کنونی مشکلات فراوانی پیش روی بازار قرار دارد و شیوع بیماری کرونا ضربه بزرگی به بازاریان وارد کرد و از این رو سیاست‌های حمایتی از سوی دولت اعمال شد که اعمال آن‌ها لازم بود اما کافی نبود.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند اگر گرانی بیاید برای بازار نفع دارد اما باید توجه داشت با ایجاد گرانی، در اولین مرحله بازاریان ضربه می‌خورند، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، توجه به بازار و اصناف از وظایف دولت است و ما در مجموعه دستگاه قضایی در چارچوب قانون حامی اصناف خواهیم بود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به مشکلات بازاریان در حوزه مالیات‌ها، ضمن تاکید بر اینکه مالیات یک اصل و فرهنگ است که در تمامی کشورها وجود دارد، بیان کرد: مالیات باید عادلانه و براساس درآمد افراد باشد.

حجت‌الاسلام حمیدی بر جلوگیری از فرار مالیاتی تأکید‌ کرد و ادامه داد: دریافت مالیات از اقشار کم درآمد و بازاریان خرد و عدم دریافت مالیات از افرادی که درآمدهای کلان دارند، خلاف عدالت است.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه مالیات‌ها و بیان اینکه راه‌اندازی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی اقدام شایسته‌ای بوده است، افزود: نقش دستگاه قضایی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی توسعه یافته است و در این هیئت‌ها یک قاضی بازنشسته و یا یک ‌حقوقدان در راستای رسیدگی به موضوعات مربوطه اقدام می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان رعایت انصاف در بازار را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر انصاف در بازار نباشد، مشکلات بیشتر می‌شود و اگر بازار منصف باشد، بسیاری از مشکلات رفع شود.

انتهای پیام
captcha