ضرورت آموزش و ترویج معارف توحیدی در جامعه
کد خبر: 4064843
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

ضرورت آموزش و ترویج معارف توحیدی در جامعه

امام جمعه زرند بیان کرد: اگر ما به دنبال جامع‌پردازی توحیدی در کشور هستیم راهی نداریم جز اینکه معارف توحیدی برای تربیت انسان‌های موحد آموزش بدهیم.

حجت‌الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه شهرستان زرند

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی شجاعی، امام جمعه شهرستان زرند، امروز، ۲۷ خردادماه و در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن اشاره به تاسیس جهاد سازندگی و ادغام آن با جهاد کشاورزی به دلیل کم شدن موازی کاری‌های جهاد سازندگی با وزارت جهاد کشاورزی، گفت: از مطالباتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و همچنین خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از جهاد کشاورزی است، مسئله توجه به اولویت‌ها است که در برخی موارد رعایت رتبه‌بندی و اولویت ملاحظه نشده است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش کشاورزی گفت: در کشور ما کشاورزی می‌تواند گره‌های زیادی را از جمله در زمینه اشتغال باز کند. همچنین در بحث تولید نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

امام جمعه زرند با تاکید بر اولویت بودن کشاورزی در صنایع، گفت: توسعه صنعت کشاورزی در کنار دیگر صنایع می‌تواند گام موثری در استقلال کشور باشد، در بحث تامین غذا و اهمیت غذایی کشاورزی می‌تواند تاثیر گذار باشد و کشوری که بتواند خوراک و نیاز غذایی خودش را در درون خودش تامین کند نیازی به بیرون ندارد و فشار و تهدیدی از خارج متحمل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: حضرت امام خمینی(ره) سه تعبیر قابل تامل در خصوص این شهید والامقام بیان می‌کنند که ابعاد شخصیت ایشان را برای ما روشن تر می‌کند. امام خمینی(ره) در خصوص شهید چمران تعابیر جنگجوی پرهیزکار ، معلم متعهد و شهادت انسان‌ساز را به کار بردند و وقتی زندگی آن شهید را بررسی می‌کنیم با جامعیت شخصیت آن شهید والامقام رو به رو می‌شویم که با بررسی رفتار‌، اخلاق و حتی در نوشته‌های شهید چمران و شهید حاج قاسم سلیمانی تشابهات زیادی بین این دو شهید والامقام وجود دارد.

وی ضمن تبریک آغاز هفته قوه قضائیه، و بیان اینکه با توجه به اینکه با آغاز فصل گرما و تابستان این هفته به نام هفته صرفه‌جویی در آب نام‌گذاری شده است، گفت: تنها راه علاج عبور از بحران در این فصل صرفه‌جویی است و صرفه‌جویی به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح است.

خطیب جمعه زرند در پایان با بیان اینکه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را در پیش داریم که هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام‌گذاری شده است، افزود: اگر ما به دنبال جامع‌پردازی توحیدی هستیم که در کشور ما اتفاق بیفتد راهی نداریم جز اینکه معارف توحیدی برای تربیت انسان‌های موحد آموزش بدهیم و در فصل تابستان از ظرفیت‌های تبلیغی این نهاد استفاده و بهره کافی برده شود.

انتهای پیام
captcha