چهار محکوم به قصاص در کرمان، از اعدام رهایی یافتند
کد خبر: 4059694
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
در راستای پویش «به حرمت علی می‌بخشم»،

چهار محکوم به قصاص در کرمان، از اعدام رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال جاری و در راستای پویش «به حرمت علی می‌بخشم» تعداد ۴ فقره پرونده قتل عمد با همت و تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان منجر به جلب رضایت اولیا دم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال جاری و در راستای پویش «به حرمت علی می‌بخشم» تعداد ۴ فقره پرونده قتل عمد با همت و تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان منجر به جلب رضایت اولیا دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان موفق شده‌ند با صلح و سازش بین طرفين دعاوی، اختلاف را برطرف كرده و در اين رابطه ۹۱ زندانی از زندان‌های اين استان رهايی یافتند.

حمیدی با اشاره به منويات و تأكيدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ضرورت ترويج فرهنگ صلح و سازش و تقويت شوراهای حل اختلاف در جهت افزايش نيافتن تعداد زندانيان در جامعه افزود: شوراهای حل اختلاف ويژه زندان موفق شدند در سال جاری از ۵۸۷ فقره پرونده وارده به شعبه ویژه زندان تعداد ۴۷۰ فقره پرونده را منتهی به سازش کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصريح كرد: شعب شوراهای حل اختلاف ويژه زندانيان نقش بسيار مهم در اخذ رضايت از شاكی، ايجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مدد جويان ايفا مي كنند.

انتهای پیام
captcha