اعلام گذشت اولیای دم در یک پرونده قتل پس از ۷ سال
کد خبر: 4058068
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

اعلام گذشت اولیای دم در یک پرونده قتل پس از ۷ سال

رئیس دادگستری شهرستان منوجان از صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از ۷ سال با تلاش صلح یاران ومعتمدین منوجان خبر داد و گفت: این اقدام با تلاش صلح یاران، معتمدین و با گذشت اولیای دم انجام شد.

اعلام گذشت اولیای دم در یک پرونده قتل پس از ۷ سال

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سامان افشار منش، رئیس دادگستری شهرستان منوجان از صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از ۷ سال با تلاش صلح یاران ومعتمدین منوجان خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در سال ۱۳٩٤ در شهرستان منوجان یک فقره قتل رخ داده که با دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی این پرونده در دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت پس از ۷ سال با تلاش صلح یاران و معتمدین و با گذشت اولیای دم برابر مقررات مختومه خواهد شد.

افشارمنش با بیان اینکه خانواده مقتول با اقدام انسان ‌دوستانه علاوه بر عفو متهم زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کردند، افزود: با کمک خداوند متعال این دومین پرونده قتلی است که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه و با صلح و سازش ختم به خیر شده و انشاءالله این امر خیر فتح بابی باشد و در سال جاری با تلاش صلح یاران، مصلحین و معتمدین شاهد این قبیل موارد باشیم.

رئیس دادگستری منوجان افزود: شورا‌های حل اختلاف و مصلحین، صلح یاران و معتمدین یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات در بین مردم هستند و باید از ظرفیت این نهادهای مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری به عمل آید.

افشارمنش با بیان اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، ادامه داد: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد و تلاشی که برای تحقق این مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha