سپاه پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است
کد خبر: 4040206
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

سپاه پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه سپاه پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است، گفت: شکل‌گیری شخصیت سپاه در سخت‌ترین میدان‌هایی بود که باید از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز 13 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه انسان در حوزه‌های مختلف مورد امتحان قرار می‌گیرد و باید مواظبت کنیم و مراقب باشیم، در خصوص مراحل سعادتمندی، گفت: انسان باید خداترسی داشته باشد که این ترس باید ترس از مقام خدا باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنی از امام علی(ع) بیان کرد: ترس از مقام خداوند نباید صرفاً ادعا باشد بلکه باید در ظاهر و رفتار، گفتار، عمل، مراقبت و مواظبت فرد نمایان باشد و هراندازه انسان خداشناس باشد خدا ترس است.

وی برنامه دیگر اولوالالباب را ترس از سوء حساب دانست و گفت: یعنی از عمل خود و از حسابی که در انتظارشان است ترس دارند. بنابراین باید همواره مراقب اعمال خود نسبت به همسر، فرزندان، همکاران، همسایه و همه افراد باشیم.

علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نمازجمعه ضمن اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری و تاکید بر توجه به فقرا و نیازمندان، به اعیاد ماه شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اشاره کرد و گفت: جانبازان افتخار پیدا کردند و در اردوگاه حضرت ابوالفضل(ع) قرار گرفتند و از امام زمان خود، اسلام و ارکان آن دفاع کردند و در این راه بخشی از جان خود را اهدا کردند.

وی با بیان اینکه پاسداران مجاهد، مقتدر، مخلص و فداکار در کنار سایر نیروهای مسلح تامین امنیت کشور را تضمین می‌کنند، گفت: وقتی جنگ می‌بینیم متوجه امنیت خود می‌شویم.

امام جمعه کرمان با اشاره به شفاف بودن مواضع نظام جمهوری اسلامی در حمله روسیه به اوکراین و بیان اینکه ما هیچ حمله‌ای را که مردم را تهدید می‌کند نمی‌پسندیم، گفت: علت این جنگ‌ها شرارت‌های آمریکا است و ارتزاق آمریکا از بحران‌سازی است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه یمن در بایکوت خبری قرار دارد و آنچه که در یمن می‌گذرد وحشناک‌تر از اوکراین است، گفت: زمانی که حکومت‌ها خود فروخته باشند به سرعت سقوط می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان سپاه را فرزندان انقلاب و از جنس انقلاب است خواند و افزود: سپاه پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است. سپاه از ابتدای تاسیس با آشوب‌ها و ناامنی‌هایی روبه‌رو شد و سپس به سرعت وارد یک جنگ تمام عیار شد. شکل‌گیری شخصیت سپاه در سخت‌ترین میدان‌هایی بود که باید از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کردند.

وی تربیت سپاه را در دانشگاه انسان‌سازی دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: مربی این نهاد انقلابی امامین انقلاب هستند که به استکبار جهانی سیلی زدند و مقام معظم رهبری این کشور را علی‌رغم همه توطئه‌ها مدیریت می‌کنند و مقید به اجرای دستوارت الهی هستند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هدف سپاه دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب و ایجاد زمینه پیشرفت است، گفت: سپاه تحت تاثیر سخنان دشمنان و هجمه‌ها قرار نمی‌گیرد و مشغول آن نمی‌شود تا از هدف اصلی باز بماند.

 

انتهای پیام
captcha