نگاه‌ جناحی ناجی آموزش و پرورش نیست
کد خبر: 4038713
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

نگاه‌ جناحی ناجی آموزش و پرورش نیست

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه نگاه‌های جناحی ناجی آموزش و پرورش نیست و نگاه انقلابی و در خط رهبری بودن آموزش و پرورش را نجات می‌دهد گفت: سند تحول در آموزش و پرورش سندی مبتنی بر دیانت، اخلاق و معنویت است.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ششم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه افراد به رعایت تقوای الهی، بیان کرد: اولوالالباب افرادی هستند که برای زندگی برنامه دارند و یکی از برنامه‌های آن‌ها وفای به عهد و پیمان‌ است.

وی با بیان اینکه تنظیم پیوندها بر اساس عهد الهی از دیگر ویژگی‌های اولوالالباب است، که همه پیوندها با خدا، ائمه، انسان‌های دیگر، برادران دینی، خویشاوندان و پدر و مادر و غیره را شامل می‌شود، افزود: انسان موجودی جدا شده از جامعه نیست بلکه کانون علاقه‌ها و پیوندها است و باید این ارتباطات را بیشتر کند و اگر انسان بخواهد این ارتباطات به معصیت کشیده نشود باید خود را تحت دستورات دینی و فرامین و منویات ائمه قرار دهد.

امام‌جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان باکری و خرازی و تسلیت سالروز رحلت حضرت ابوطالب و شهادت امام موسی‌کاظم(ع)، گفت: در حالی که بخش قابل توجهی از زندگی امام موسی‌کاظم(ع) در زندان‌ سپری شد، اما ایشان توانست امامت جامعه را به بهترین وجه ممکن سپری و به امام بعد از خود منتقل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به عید مبعث اشاره کرد و افزود: عید مبعث روز بزرگی برای جامعه انسانیت است و یکی از بزرگترین برکاتی که برای جامعه انسانی به نمایش گذاشت مبارزه با جاهلیت تا آخر عمر بشر است.

وی حاکمیت طاغوت و جایگزین شدن ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌ها را از نشانه‌های جاهلیت بیان کرد و گفت: شکل‌گیری روابط اجتماعی بر مبنای احکام الهی دومین نعمت بعثت پیامبر(ص) بود.

علیدادی‌سلیمانی در ادامه با اشاره به روز امور تربیتی، گفت: امور تربیتی شامل سه محور خانواده، معلمان و مربیان و محتوا و دانش‌آموز است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش در این امر وظیفه سنگینی دارد. امر تربیت، انسان لایق، شایسته، متعهد و با اخلاق می‌خواهد و مسئولین آموزش و پرورش باید با وسواس و حساسیت کامل مربیانی انتخاب کند که دارای این صفات باشند.

وی با بیان اینکه نگاه‌های جناحی ناجی آموزش و پرورش نیست و نگاه انقلابی و در خط رهبری بودن آموزش و پرورش را نجات می‌دهد، گفت: محتوای آموزشی ارائه شده در آموزش و پرورش مهم است و سند تحول در آموزش و پرورش سندی مبتنی بر دیانت و اخلاق و معنویت است.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان با تأکید بر اینکه باید مراقب نفوذ در همه عرصه‌ها به ویژه نفوذ فرهنگی باشیم، به جشنواره فجر امسال اشاره کرد و گفت: رفتارهای پیش آمده در این جشنواره دل هر مسلمانی را به درد آورد.

 

انتهای پیام
captcha