قدرت بیان و بصیرت در دستور کار جهاد تبیین قرار گیرد
کد خبر: 4037146
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
امام جمعه کرمان:

قدرت بیان و بصیرت در دستور کار جهاد تبیین قرار گیرد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در جهاد تبیین باید آرایش مناسب گرفت و قدرت بیان همراه با بصیرت را در دستور کار قرار داد تا به ثمرات آن برسیم، گفت: یکی از ثمرات جهاد تبیین نترسیدن است. اگر در برابر سلطه‌گر ترس به خود راه ندهیم دست از تجاوز بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز ۲۹ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به گروه اولوالباب که در قرآن به آن اشاره شده است پرداخت و گفت: اولوالباب کسانی هستند که پیمان خود عمل می‌کنند و عهد و پیمانی که با خدا بسته‌اند را نمی‌شکنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بعضی از میثاق‌ها مثل عشق به توحید و عدالت فطری هستند و در ذات همه‌ی انسان‌ها وجود دارند، افزود: برخی از میثاق‌ها عقلی هستند و زمانی‌ که انسان با تحقیق به مسئله‌ای برسد در پیشگاه خداوند مسئول است و باید به آن پایبند باشد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به میثاق شرعی به عنوان احکام دین که توسط انبیای الهی به ما رسیده است اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم عبد واقعی برای خدا باشیم باید به این میثاق پایبند باشیم.

وی تصریح کرد: نوع دیگری از میثاق‌ها، میثاق انسانی هستند که انسان‌ها با یکدیگر می‌بندند و اگر به آن پایبند بودند بسیاری از دادگاه‌های ما خلوت بود. در پیوندها و ارتباطات اجتماعی باید مراقب بود که مطابق اوامر الهی رفتار کنیم و رضایت خداوند را در نظر بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در دومین خطبه نماز جمعه با اشاره به نقش مهم روحانیت در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در طول تاریخ هر کجا که حرکت حق طلبانه‌ای داشتیم علما و طلاب نفر اول بودند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غدیر کرمان که در ۳۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۱ به شهادت رسیدند، بیان کرد: این روزها با جنگ تمام عیار علیه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن روبه‌رو هستیم که به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه مقابله با این جنگ دشمن، جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه سپاه پاسداران از ابتدای تشکیل با صداقت کنار مردم بوده است و امروز دشمن تلاش می‌کند تا به آن ضربه بزند و مردم را نسبت به این نیروی مقدس دچار تردید کند، گفت: تقدیم شهدای زیادی از جمله حاج قاسم سلیمانی از نشانه‌های خدمت و صداقت سپاه است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در جهاد تبیین باید آرایش مناسب گرفت و قدرت بیان همراه با بصیرت را در دستور کار قرار داد تا به ثمرات آن برسیم، گفت: یکی از ثمرات جهاد تبیین نترسیدن است. اگر در برابر سلطه‌گر ترس به خود راه ندهیم دست از تجاوز بر می‌دارد اما روزی که فکر کنند ما ترسیده‌ایم دشمنی‌های خود را متجاوزانه‌تر ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی سخن امام خمینی(ره) که در اوج قدرت آمریکا فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را نمونه‌ای از نترسیدن دانست و افزود: نا امید نشدن از ثمرات جهاد تبیین است. نا امیدی دشمن را جسور می‌کند.

وی با اشاره هجمه تبلیغات وسیع دشمن برای ناامید کردن مردم و بیان اینکه پیروزی در جبهه مقاومت و شکست‌های اسرائیل به دلیل امیدواری کشور مقابل است، گفت: اتحاد ثمره دیگر جهاد تبیین است که می‌تواند گردن مستکبرین را بشکند و اگر این همراهی و اتحاد مسلمانان در خدمت امام جامعه باشد هر ابرقدرتی را به زانو در می‌آورد. بعضی به اسم دلسوزی بیانیه‌ صادر می‌کنند که دل مردم را به درد می‌آورد و هیچ نفعی برای مردم ندارد.

انتهای پیام
captcha