نشست «فردای انقلاب» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4036424
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

نشست «فردای انقلاب» در کرمان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان و به مناسبت بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست «فردای انقلاب» با موضوع انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان، در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

نشست فردای انقلاب در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، به مناسبت بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان نشست «فردای انقلاب» با موضوع انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان، امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در سال شهید کاظمی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی کرمان در این نشست با تبریک ولادت امیرالمؤمنین(ع) به بیان جایگاه امام علی(ع) در نزد پیامبر و برداشتی از خطبه غدیر پرداخت و گفت: با توسل به اهل‌بیت(ع) گرفتاری‌ها حل می‌شود زیرا عادت این خاندان احسان کردن است.

وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام(ص) مبنی بر مهربانی با اهل‌بیت، گفت: کار کسانی که خود باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی شده‌اند و امروز بیانیه صادر می‌کنند و ادعای دفاع از مردم را دارند شبیه همان کسانی است که در ماجرای سقیفه نامه‌نگاری کرده تا امام علی(ع) به امامت نرسد.

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه باید به فکر خودسازی باشیم و تقوای الهی داشته باشیم زیرا در این صورت است که جامعه آرام آرام ساخته می‌شود و دولت اسلامی به مفهوم واقعی کلمه شکل می‌گیرد، افزود: منظور از دولت اسلامی دولتی است که حاکمان آن به قرآن و اسلام عمل کنند و به قرآن و اهل‌بیت چنگ بزنند.

مهدی زنگی‌آبادی، مدرس دانشگاه نیز در این نشست بیان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بسیار شکوهمند، حساب شده، عقلانی و با پیشینه دقیق و روشن بود. مردم می‌دانستند چه می‌خواهند و چه می‌کنند. در این انقلاب گروه‌ها و احزاب مختلفی بودند اما گرایش و اقبال مردم به سمت امام راحل با آموزه‌های دینی، مکتب قرآن، اهل‌بیت و اسلام بود که نتیجه آن انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب عظیم برای پی ریزی نظامی بر اساس مردم سالاری دینی بود که دست رد به سینه استکبار زد و مردم برای انتخاب مسئولان به پای صندوق‌های رای آمدند. بزرگترین دستاورد انقلاب به میدان آمدن مردم است و مردم انتخاب می‌کنند.

زنگی‌آبادی با بیان اینکه کسانی که با حمایت استکبار روی کار می‌آیند با از بین رفتن منافع کنار گذاشته می‌شوند و این سرنوشت کسانی است که دل به خارج از ایران می‌سپارند، گفت: انقلاب اسلامی احساسی نبود بلکه با ایده، فکر و آینده‌ای روشن شکل گرفت،.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کمبودها و مشکلات را نباید به پای انقلاب نوشت. انقلاب طرحی نو برای به صحنه آوردن مردم و اسلام درانداخت که دستاورد آن انتخابات بود و ما باید بیشتر دقت کرده و هوشمندانه رای بدهیم و همه هم به رای اکثریت احترام بگذاریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در مقطی به وقوع پیوست که دو نظام امپراتوری غرب به رهبری آمریکا و امپراتوری شرق به رهبری اتحاد جماهیر شوروی در مقابل آن قرار داشت. انقلاب ملاک‌ها و معیاری‌های دوستی و دشمنی را به هم ریخت و در حالی که آمریکا و اسرائیل بزرگترین دوست ایران بودند پس از انقلاب دشمن ایران شدند. اسرائیل لبنان را محاصره کرده بود و به دنبال دستیابی به طرح نیل تا فرات بود اما انقلاب اسلامی ایران مانع این امر شد.

زنگی‌آبادی با بیان اینکه داعش هم در ادامه دشمنی استکبار بود و بخش‌های مهمی از سوریه و عراق را گرفت اما با سد محکم حاج قاسم و جمهوری اسلامی روبه‌رو شدند، گفت: اگر حاج قاسم نبود داعش به مرزهای ایران رسیده بود. این مناطق به راحتی پاکسازی نشد بلکه با اقدامات بسیار مهمی بود که به نتیجه رسید و در این ارتباط نباید به شایعات و دروغ‌های فضای مجازی توجه کرد.

وی با تأکید بر انتخاب درست از سوی مردم افزود: امروز چنان قدرتمندیم که دنیای استکبار، قادر به مقابله نظامی با ما نیست و امروز جنگ نرم و شناختی را آغاز کرده است و وظیفه ما در این موقعیت برای ساختن فردای انقلاب جهاد تبیین است.

زنگی‌آبادی در خصوص انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل‌های بعد گفت: برای جوانان امروز ابتدا باید پیشینه انقلاب و ارزش‌های آن را به اثبات برسانیم و بشناسانیم و سپس ارزش‌ها را انتقال دهیم و بر اساس آن‌ها خوب و درست عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha