ضرورت پیوند مدرسه، خانه و مسجد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4032484
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

ضرورت پیوند مدرسه، خانه و مسجد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان بیان کرد: با توجه به نقش تربیتی خانه، مدرسه و مسجد اگر پیوند این سه به خوبی شکل بگیرد، روحیه تعاون و همکاری در جامعه حاکم شده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در مراسم پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی استان کرمان که در شهرستان بردسیر برگزار شد بر پیوند خانه، مدرسه و مسجد تأکید کرد و گفت: مدرسه، خانه و مسجد خاستگاه تربیت، تعلیم و رشد هستند.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه تزکیه همراه با تعلیم هدف اصلی رسالت پیامبران الهی است، بیان کرد: مسجد، مدرسه و خانه نقش مهمی در تربیت دارند و در آیات متعدد قرآن نیز بر اهمیت این سه کانون مهم اشاره شده است.

وی با بیان اینکه پیامبران الهی تبلیغ را از خانه خود آغاز می‌کردند، گفت: خداوند به صراحت بر تربیت معنوی فرزندان با محوریت نماز در خانواده تأکید کرده است.

عرب‌پور با اشاره به نقش مؤثر مسجد در تربیت معنوی افراد به عنوان یک پایگاه اجتماعی عبادی افزود: مسجد بنایش بر اساس تقواست و باید در آن برای پاکی و تربیت معنوی انسان‌ها تلاش شود. با توجه به نقش تربیتی خانه، مدرسه و مسجد اگر پیوند این سه به خوبی شکل بگیرد، روحیه تعاون و همکاری در جامعه حاکم شده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

وی بر حضور ائمه جماعت مساجد در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس تأکید کرد و گفت: صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و‌ مجازی حوزه علمیه، بسیج و پایگاه‌های مقاومت، متولیان هیئت‌های مذهبی و نهاد‌های مختلف مردمی نقش مؤثری در ایجاد پیوند مستحکم بین خانه، مدرسه و مسجد دارند.

انتهای پیام
captcha