پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4032454
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در کرمان برگزار شد

پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی استان کرمان با هدف «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس ستاد اقامه نماز استان در شهرستان بردسیر برگزار شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، امروز ۱۰ بهمن ماه پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی استان کرمان با هدف «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس ستاد اقامه نماز استان در شهرستان بردسیر برگزار شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم بیان کرد: برگزاری پیش اجلاسیه سراسری نماز به عنوان برنامه‌ای تأثیرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ فریضه الهی نماز است. باید فرهنگ نماز را در کشور ترویج داده و نهادینه کنیم و اگر از نماز غافل شویم جامعه بی‌روح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل گفت: عبادت خدا و نماز اول نقش مؤثری در پیروزی‌های رزمندگان اسلام داشت.

وی با بیان اینکه امام در سال ۱۳۴۳ تصمیم به براندازی نظام شاهنشاهی گرفت، اظهار کرد: امام هدف بزرگی را دنبال کرد و با اتکا به اراده الهی و مردم، نظام ستم شاهی که چیزی جز خفت و ننگ برای کشور در پی نداشت، ریشه کن کرد. امام خمینی(ره) آمد تا ارزش‌های اسلامی را احیا کند بنابراین ترویج فرهنگ نماز در مدارس ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر اینکه نماز باید سرلوحه تمامی برنامه‌ها در ادارات باشد، اظهار کرد: برپایی نماز جماعت اول وقت در ادارات منشاء خیر و برکت و زمینه‌ساز اقامه عملی نماز در جامعه است.

رضایی از آموزش و پرورش به‌عنوان زیر ساخت اصلی توسعه پایدار در جامعه نام برد و بر حمایت مالی بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان از آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نسلی با ایمان، مخلص، متعهد و کارآمد را تربیت کنیم باید به آموزش و پرورش توجه شود.

رضایی با تأکید بر اینکه نمازخانه مدارس باید زیباترین و تمیزترین مکان در مدرسه باشد، گفت: به همکارانمان در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تاکید کرده‌ایم اولین مکانی که در نوسازی مدارس مجهز می‌شود باید نماز خانه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان برپایی نماز جماعت در تمامی مدارس استان با حضور مدیران ادارات، معلمان و ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: با نماینده ولی‌فقیه در استان نیز هماهنگ کرده‌ایم که بر اساس یک طرح مدون از دانش‌آموزانی که بیشترین حضور را در نماز جمعه دارند تقدیر و تشکر شود.

انتهای پیام
captcha