شهید سلیمانی یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود
کد خبر: 4026907
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

شهید سلیمانی یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود

امام جمعه کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: شهید سلیمانی یک مسلمان واقعی و یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود که به آرزوی شهادت رسید و ما باید سیره او را بررسی کنیم و الگو قرار دهیم به ویژه جوانان باید در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان با اشاره به ایام فاطمیه، حرکت حضرت فاطمه(ع) را در تاریخ سرنوشت‌ساز عنوان کرد و گفت: راهبرد اصلاح جامعه در قیام جهانی امام زمان نیز الگو و راهبرد فاطمی است.

وی به دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: از عموم مردم شریف جهان و ایران تشکر می‌کنم که نگاهشان در هفته مقاومت به پایتخت مقاومت اسلامی بود و از مردم کرمان ویژه تشکر می‌کنم که میزبانی بسیار خوبی از زائران مرقد مطهر حاج قاسم داشتند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه رفتار و فرهنگ موجود در مکتب شهید سلیمانی، بسیار ارزشمند است، گفت: تعبیر مالک اشتر برای شهید سلیمانی از روی احساسات نیست و ویژگی‌های مشترک بسیاری بین مالک اشتر و شهید سلیمانی وجود دارد که عبودیت و بندگی خدا، هماهنگی با رهبر جامعه و ایستادن مقابل دشمن از جمله این ویژگی‌ها است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی را الگوی جوانان دنیا معرفی می‌کند افزود: عبودیت حاج قاسم سلیمانی ستودنی بود و مکتب او به فرموده رهبر معظم انقلاب صدق و اخلاص بود. او حتی در میدان جنگ هم حدود شرعی را رعایت می‌کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی در رفتار شخصی و اجتماعی الگویی بی‌نظیر برای جامعه است بنابراین برای ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد.

علیدادی‌ سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی یک مسلمان واقعی و یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود که به آرزوی رسید و ما باید سیره او را بررسی کنیم و الگو قرار دهیم به ویژه جوانان باید در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ولایتمداری سردار سلیمانی، گفت: او در وصیت‌نامه‌اش مردم کرمان را به ولایتمداری توصیه کرده است و این توصیه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی محصول انقلاب و رفتار او نمونه‌ای از رفتار یک انقلابی مجاهد است، تاکید کرد: روحیه بخشی به جامعه، مقابله با دشمنان و استکبار ستیزی و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور باید ترویج داده شود زیرا این راه و مکتب شهید سلیمانی است.

 

 

انتهای پیام
captcha