نشست فرهنگی قاب‌های ماندگار در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4026229
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

نشست فرهنگی قاب‌های ماندگار در کرمان برگزار شد

نشست فرهنگی قاب‌های ماندگار به مناسبت دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور سردار دریادار پاسدار علی‌اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی فرمانده کل سپاه، در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

علی‌اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز ۱۴ دی‌ماه نشست فرهنگی قاب‌های ماندگار به مناسبت دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور سردار دریادار پاسدار علی‌اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی فرمانده کل سپاه، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از اساتید و دانشجویان در جهاد دانشگاهی کرمان و همزمان به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

سردار احمدیان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه به دلیل ابعاد گسترده شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی سخن گفتن در مورد او دشوار است، گفت: باید به مکتب سلیمانی پرداخته شود تا شرح موفقیت شهید سلیمانی و راهی که او طی کرد، به دیگران نیز نشان داده شود.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره مقام با عظمت شهید سلیمانی، ادامه داد: پرداختن به مکتب ایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است. در همه‌ دنیا، به سربازان گمنام و قهرمانان خود اهمیت می‌دهند اما رفتار آن‌ها با خانواده شهدا رفتار یک دارا با ندار است و یک نگاه ترحم وجود دارد، که این از جنس انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه شهادت در فرهنگ ما به دست آوردن است، گفت: اگر ما با این نگاه به شهادت شهید سلیمانی نگاه کنیم او دست ما را می‌گیرد. شهید سلیمانی برای همه‌ی ما حجت خدا شد چرا که سبب بازنگری انسان در خودش می‌شود. او حجتی برای وفای به عهد خداوند و مظهر حقانیت انقلاب اسلامی بود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصتی فراهم کرد تا یک جوان ساده عشایری از قنات‌ملک امروز به انسانی برجسته تبدیل شود، گفت: قطعا اگر او در هر فضایی غیر از انقلاب اسلامی رشد می‌کرد امروز چنین مقامی نداشت. انقلاب اسلامی فرصت روییدن را برای همه فراهم کرد.

سردار احمدیان تصریح کرد: شهید سلیمانی دوست داشت با رفتار خوب دیگران را با زیبایی‌های انقلاب اسلامی آشنا کند و شهادت او نیز این کار را کرد و همه‌ برای تشییع او آمدند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مظهر شدن بود، گفت: هیچ چیز باعث نشد که شهید سلیمانی یک لحظه صداقت و صراحت نداشته باشد. او نظامی نبود اما میدان مجاهدت در راه خدا از او نظامی ساخت که برترین نظامیان دنیا آرزوی دیدار او را داشتند. او سیاسی نبود اما اثر سیاسی بزرگی می‌گذاشت.

سردار احمدیان تصریح کرد: شهید سلیمانی به ما آموخت که بین ما و شدن یک عزم فاصله است و این حداقل درسی است که می‌توان از مکتب شهید سلیمانی گرفت و اگر از شهادت و مکتب او درس بگیریم شهادتش برای همه‌ی ما یک ارمغان و هدیه خواهد بود.

مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه رفتار و کردار شهید سلیمانی برای رضای خدا بود و به همین دلیل ماندگار شد، تصریح کرد: راهی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طی کرد به عنوان الگوی استکبار ستیزی در دنیا معرفی شد.

بازمانده ادامه داد: سردار سلیمانی هیچ‌گاه به دنبال حاکمیت و سلطه‌گری نبود بلکه به عنوان مجاهد فی‌سبیل‌الله به دنبال توسعه اسلامی با هدف ایجاد امنیت و آسایش بود.

وی افزود: شهید سلیمانی به دلیل داشتن ویژگی‌های بارز اخلاقی هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت به یک الگو برای جهانیان تبدیل شد و همین امر برای این سردار شهید کرامت به ارمغان آورد و برای دشمنان شرمساری به جا گذاشت.

انتهای پیام
captcha