بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4023935
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در کرمان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان یوم‌الله ۹ دی را حماسه‌ای ماندگار دانست و گفت: برای بزرگداشت این روز برنامه‌های متعددی از جمله مراسمی در گلزار شهدای شهر کرمان در نظر گرفته شده است.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست خبری «بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی» روز بصیرت و میثاق امت و ولایت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان امروز ۶ دی‌ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان در این نشست با گرامیداشت ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی تمام هستی خود را برای دفاع از انقلاب، مردم، کشور و ولایت فدا کرد و در این راه به شهادت رسید.

انجم‌شعاع نهم دی را یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: مردم با حضور خود حماسه‌ای بزرگ آفریدند که ماندگار شد. مردم در این روز بصیرت و هوشیاری خود را ثابت کردند و برای رضای خدا، دین، اهل‌بیت، ولایت و شهدا آمدند تا ثابت کنند پای آرمان‌های شهدا، انقلاب و امام شهدا هستند. به همین دلیل نهم دی روز بصیرت نامیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان کرمان با بیان اینکه مردم همانطور که در ۸ سال جنگ تحمیلی مردانه جنگیدند و پیروز شدند در جنگ نرم نیز در مقابل دشمن ایستاده‌اند که نمونه آن فتنه سال ۸۸ است، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به دلیل اخلاص در عمل، ماندگار شد. او همیشه خود را گوش به فرمان ولایت می‌دانست و با تمام مشکلات در دو کشور اسلامی عراق و سوریه، به مقابله با داعش رفت.

انجم‌شعاع با اشاره به پیچیدگی سیاست‌های آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به ایران و انقلاب اسلامی، بیان کرد: روز نهم دی تجلی خشم مردم علیه فتنه و فتنه‌گران بود. در سال ۱۳۸۸ عده‌ای به بهانه تقلب در انتخابات، به پشتیبانی استکبار برای ضربه زدن به انقلاب، نظام و منافع ملی اقدام کردند اما مردم با بصیرت، آگاهی و حضور خود این فتنه را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه شعار یوم‌الله 9 دی امسال «تجلی وحدت ملی رمز عبور از فتنه» نامگذاری شده است، به اهمیت بصیرت اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم برای به روز شدن اطلاعات، آگاهی و بصیرت مردم اقدام کنیم و در این بین رسالت رسانه‌ها بسیار سنگین است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز برای افزایش بصیرت و بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

انجم‌شعاع تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی در حسینیه ثارالله کرمان، گلزار شهدا و پادگان ۰۵ کرمان در روز پنجشنبه، بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در مسجد قائم در روز جمعه ۱۰ دی ماه، برگزاری مراسم در بقاع متبرکه، برگزاری همایش نقش فتنه در امنیت غذایی، برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، چاپ پوستر، تولید کلیپ و موشن‌گرافیک، همایش نقش زنان در ۹ دی، برگزاری مسابقات کتابخوانی وغیره از مهمترین برنامه‌ها برای بزرگداشت حماسه ۹ دی  است.

انتهای پیام
captcha