لازمه اقتدار ایران علم پیشتاز و دانشجویان انقلابی است
کد خبر: 4018050
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

لازمه اقتدار ایران علم پیشتاز و دانشجویان انقلابی است

امام‌جمعه جیرفت بر لزوم توجه به مؤلفه‌های مهم در تقویت اقتدار جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی باید قوی باشد و این نیازمند علم پیشتاز و دانشجویان قوی است که با روحیه انقلابی و استکبارسیتزی خود در عرصه‌های انقلاب حضور یابند.

حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه جیرفتبه گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام میثم تارم، امام‌جمعه جیرفت، ظهر امروز، 12 آذر ماه درخطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 16 آذر ماه روز دانشجو و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، بیان کرد: دانشجویان انقلابی همواره عدالتخواه بوده‌اند و در مسیر مبارزه با استکبار و آمریکای جنایتکار شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند.

وی با یادآوری مبارزات دانشجویی در قبل از انقلاب اظهار کرد: دانشجویان در تمام دوران انقلاب اسلامی هم در راهپیمایی‌ها و هم تبیین و رساندن پیام‌های امام خمینی(ره) به مردم پیشگام بوده‌اند.

تارم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را یک اقدام ماندگار دانست و افزود: با تسخیر لانه جاسوسی، دانشجویان استکبار ستیزی خود را به رخ جهانیان کشیدند و این اقدام مهم در ذهن آمریکا و استکبار نمی‌گنجید که روزی دانشجویان بتوانند مرکز فرماندهی آنان را به تسخیر در بیاروند و ابهت پوشالی او را در هم بشکند.

وی بر لزوم توجه به مؤلفه‌های مهم در تقویت اقتدار جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی باید قوی باشد و این نیازمند علم پیشتاز و دانشجویان قوی است که با روحیه انقلابی و استکبارسیتزی خود در عرصه‌های انقلاب حضور یابند.

امام‌جمعه جیرفت به مذاکرات نیز اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مذاکرات در حال انجام با 1+4 را مذاکره رفع تحریم می‌داند و بر این اساس در مذاکره حاضر شده است و دو پیشنهاد مهم را برای حفظ منافع مردم ایران اسلامی روی میز گذاشته و طرف مقابل باید تصمیم بگیرند که کدام را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه مذاکره‌ای که مانع از پیشرفت‌های علمی و تعطیل کردن بحث هسته‌ای که نیاز امروز و فردای کشور است باشد، قطعاً مورد پذیرش نظام نخواهد بود، ادامه داد: اسرائیل غاصب به دنبال جوسازی و مدیریت افکار عمومی است و آژانس انرژی اتمی دروغ آن‌ها را در خصوص غنی سازی 90 درصدی برملا کرد.

تارم با گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: آمار معلولان شهرستان جیرفت بسیار نگران‌کننده است و والدین و مسئولان باید در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه نظیر آموزش‌های پیش و پس از ازدواج باید تلاش کنند همچنین جامعه باید حقوق معلولان را محترم شمارد و ادارات باید قانون حمایت از معلولان را عملیاتی کنند و همه باید زمینه رشد و به‌روز رسانی استعدادهای معلولان را فراهم کنند.

خطیب جمعه جیرفت در پایان خطاب به مسئولان بخش کشاورزی گفت: مسئولان امور کشاورزی باید تلاش کنند کشاورزان در سال جدید کشاورزی دچار ضررهای همیشگی و قابل مدیریت نشوند مدیریت کشت، بازاریابی و گشایش مرزهای صادراتی از جمله مواردی است که می‌تواند از زیان مستمر کشاورزان جنوب کرمان جلوگیری کند.

انتهای پیام
captcha