بهره‌مندی از ظرفیت جلسات سنتی قرآن برای تشویق فعالان قرآنی
کد خبر: 4013526
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

بهره‌مندی از ظرفیت جلسات سنتی قرآن برای تشویق فعالان قرآنی

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان با بیان اینکه هدف ما در وهله نخست شناسایی استعدادهای برتر قرآنی سطح جنوب کرمان و سپس دعوت از آن‌ها برای حضور حداکثری در مسابقات قرآنی مدهامتان است، گفت: جلسات سنتی قرآن نیز به نوبه خود ظرفیت خوبی برای تحقق این امر است که بهره‌مندی از این ظرفیت در دستور کار قرار دارد.

مجید خوبی‌زاده مدیر ستاد فهمای جنوب استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مجید خوبی‌زاده، مدیر ستاد فهمای جنوب استان کرمان پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان را متفاوت‌ از سال‌ها گذشته دانست و افزود: امسال به منظور استعدادیابی، بخش جلسات سنتی قرآن مساجد به‌عنوان یک رشته اصلی به این مسابقات افزوده شده است که کودکان زیر ۷ سال نیز می‌توانند در این بخش رقابتی شرکت کنند.

وی نقاشی را یکی از رشته‌های چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه کودکان و نوجوانان قلمداد کرد و گفت: امسال در پانزدهمین دوره از این مسابقات، رشته نقاشی در ذیل رواق هنرهای تجسمی قرار دارد.

خوبی‌زاده از آغاز فرآیند ثبت نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان از آذرماه سال جاری از طریق بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و ابراز کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند به نشانی https://bachehayemasjed.ir/group/panel/modhamatan به این سامانه مراجعه کنند.

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان با اشاره به اینکه برگزاری حضوری یا مجازی مسابقه مدهامتان بستگی به شرایط کرونایی دارد، اظهار کرد: هر عضو می‌تواند در صفحه شخصی خود در سامانه بچه‌های مسجد نسبت به بارگذاری تنها یک اثر و در یک رشته اقدام کند. مدیران کانون‌ها نیز می‌توانند نسبت به ثبت آثار اعضای کانون در سامانه بچه‌های مسجد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه زمان اعلام نتایج پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان است، اضافه کرد: آثار بارگذاری شده در این سامانه توسط ۶ نفر داور قرآنی متشکل از ۳ نفر آقا و ۳ نفر بانو داوری می‌شوند و برترین‌ها به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان تأکید کرد: هدف ما در وهله نخست شناسایی استعدادهای برتر قرآنی سطح جنوب کرمان و سپس دعوت از آن‌ها برای حضور حداکثری در مسابقات قرآنی مدهامتان است و بر همین اساس تاکنون چندین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برگزار شده است که یکی از این جلسات، هم اندیشی با مسئول دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان به منظور استفاده از ظرفیت مؤسسات و مراکز قرآنی برای دعوت از قرآن‌آموزان است.

خوبی‌زاده تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این ستاد برای تشویق و ترغیب فعالان قرآنی برای شرکت در این مسابقات، استفاده از ظرفیت افراد تأثیرگذار در جامعه همانند ائمه جمعه و جماعات مساجد، اساتید و مربیان قرآنی است. جلسات سنتی قرآن نیز ظرفیت خوبی برای تحقق این مهم هستند که استفاده از این ظرفیت نیز در دستور کار قرار دارد.

خوبی‌زاده در خاتمه ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی دانست.

انتهای پیام
captcha