وحدت رمز اقتدار و پیشرفت جامعه اسلامی است
کد خبر: 4007356
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

وحدت رمز اقتدار و پیشرفت جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وحدت رمز اقتدار و پیشرفت جامعه اسلامی است، گفت: دشمن همواره درصدد ضربه زدن به وحدت مسلمانان با ایجاد اختلاف بین آنان است.

به گزاش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به هفته وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی، گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای تجلی وحدت بین مذاهب مختلف اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت وجود وحدت در میان جوامع اسلامی، گفت: وحدت یک تاکتیک اصلی برای مسلمانان و یک استراتژی مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه توجه به سیره و روش زندگی پیامبر (ص) برای مسلمانان امری مهم و قابل توجه است، اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی، محبت و بسیاری از موارد پسندیده دیگر از جمله مباحثی است که باید از سیره زندگی پیامبر(ص) آموخت. 

مدیرکل تبلغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان است، گفت: علما و اندیشمندان اسلامی می‌توانند با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه‌های وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی، هماهنگی و نزدیک کردن قلوب به یکدیگر در همه سطوح ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام حقانی وحدت را رمز اقتدار و پیشرفت جامعه اسلامی دانست و افزود: دشمن رمز ماندگاری و موفقیت جامعه اسلامی را به خوبی تشخیص داده و همواره درصدد ضربه زدن به وحدت مسلمانان با ایجاد اختلاف بین آنان است.

وی ادامه داد: در شرایطی که جهان اسلام با تهدیدها و تخریب‌های مستکبران و عوامل نفوذی آن‌ها مواجه است، همه وظیفه دارند تا باحفظ اتحاد مسلمین توطئه‌های دشمنان را خنثی سازند.

انتهای پیام
captcha