لزوم ایجاد خانه قرآن در همه روستاهای شهرستان قلعه‌گنج
کد خبر: 4003337
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

لزوم ایجاد خانه قرآن در همه روستاهای شهرستان قلعه‌گنج

سرپرست اداره تبلیغات شهرستان قلعه‌گنج با بیان اینکه در هر روستا باید یک مدیر قرآنی داشته باشیم، گفت: تلاش می‌شود در راستای ترویج فرهنگ قرآن در هر روستا و محله شهرستان قلعه‌گنج یک خانه قرآن تأسیس شود.

حجت‌الاسلام محمد کرمی، سرپرست اداره تبلیغات شهرستان قلعه‌گنج در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی قلعه‌گنج به طور رسمی فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد. پیش از آن فعالیت‌های قرآنی زیر نظر مؤسسات قرآنی بود و فعالان قرآنی و فرهنگی در سطح روستاهای شهرستان برخی از فعالیت‌ها را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که باعث عدم صدور مجوز در این چند سال شد این بود که مدیران و مربیان قرآنی باید آموزش‌های لازم را می‌دیدند تا بتوانند این کار فرهنگی را در روستاها به درستی مدیریت کنند، گفت: یکی دیگر از دلایل تأخیر در صدور مجوزها هم این بود که مربیان قرآنی در شهرستان این درخواست را نداشتند. همچنین مسئولان ذیربط نیز این برنامه‌ریزی را نداشته و به مؤسسات قرآنی بیشتر توجه داشتند.

کرمی همچنین روند اداری را نیز در تأخیر صدور مجوز خانه‌های قرآن در شهرستان قلعه گنج مؤثر دانست و بیان کرد: در حال حاضر مجوز 19 خانه قرآن فعال از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صادر شده  است و 30 مجوز دیگر به زودی به مرحله صدور خواهد رسید. اگر در این مدت فعالیت‌ها قابل قبول باشد مجوز تمدید خواهد شد.

سرپرست اداره تبلیغات قلعه‌گنج با ابراز امیدواری برای فعالیت 100 خانه قرآن در دو سال آینده در شهرستان قلعه‌گنج، گفت: در حال حاضر 100 مربی قرآنی در روستاها فعالیت دارند و پس از دریافت مجوز خانه‌های قرآن با برنامه‌ریزی منسجم و مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرند. همچنین دوره‌هایی نیز برای مربیان و مدیران قرآنی برگزار می‌شود تا در بحث فعالیت‌های قرآنی گسترش خوبی در شهرستان‌ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در هر روستا باید یک مدیر قرآنی داشته باشیم، ادامه داد: درصدد هستیم در هر روستا و محله شهرستان قلعه‌گنج یک خانه قرآن ایجاد شود و هدف از این اقدام افزایش فضاهای قرآنی در شهرستان و در راستای تربیت حفاظ قرآن لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: در این برهه از زمان که سرگرمی‌های بسیاری وجود دارد باید کاری انجام دهیم تا نوجوانان و کودکان به سمت قرآن تشویق و هدایت شوند. زیرا انس با قرآن به تحکیم بنیان خانواده کمک و با تغییر سبک زندگی به سبک زندگی قرآنی زندگی فرد را متحول می‌کند.

سرپرست اداره تبلیغات قلعه‌گنج در ادامه به بیان مشکلات خانه‌های قرآن پرداخت و گفت: یکی از مسائل مهم نبود ساختمانی مجزا به عنوان خانه قرآن است. و خانه‌های قرآنی که در حال حاضر مجوز دریافت کرده‌اند یا در مکان‌هایی فعالیت دارند که به همت مردم روستا و به صورت موقت در اختیار مربیان قرآنی قرار گرفته و یا از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها برای برگزاری کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha