اجرای 72 پروژه در استان کرمان به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)
کد خبر: 3938646
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

اجرای 72 پروژه در استان کرمان به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در استان کرمان طی مدت 31 سال گذشته، اجرا و راه‌اندازی 72 پروژه از جمله سد سیرجان، سد بافت، کارخانه فولاد بافت فاز اول، تقاطع‌های شهیدان الله‌دادی و بادپا، زیرگذر آزادی، راه انار رفسنجان را به پایان رسانده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، شب گذشته11 آذرماه در مراسم ‌امضا تفاهم‌نامه اجرای بزرگترین سیل‌بند جنوب استان کرمان از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، اظهار کرد: قرارگاه در استان کرمان قریب به 72 پروژه از جمله سد سیرجان، سد بافت، کارخانه فولاد بافت فاز اول، تقاطع‌های شهیدان الله‌دادی و بادپا، زیرگذر آزادی، راه انار رفسنجان و غیره را در 31 سال گذشته به پایان رسانده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام این مرکز در استان کرمان گفت: در حال حاضر تعداد 10 پروژه در استان کرمان در برنامه اجرا قرار دارد که می‌توان به طرح تغلیظ مس درآلو، سد صفارود، توسعه فولاد بافت 2، پروژه‌های معادن جنوب استان کرمان و... اشاره کرد.

محمد با بیان اینکه قرارگاه خاتم طی دوره حیات خود در استان کرمان خدمات خوبی داشته و خواهد داشت، بیان کرد: حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی و 500 دستگاه ماشین‌آلات سازمانی در استان کرمان داریم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه با بیان اینکه قرارگاه در کرمان یک کارگاه مجهز، منظم و تکمیلی بعد از تهران دارد که پل‌های خاصی را می‌تواند ساخته و نصب کند، تصریح کرد: باید برای کارگاه‌ها کار تعریف شود تا وجود به صرفه‌ای داشته و جمع نشود که این فرصت مناسبی برای استان است.

محمد با اشاره به اینکه در بخش‌های محرومیت‌زدایی هم قرارگاه در استان کرمان فعال است، اظهارکرد: امسال قرارگاه خاتم حدود 23 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در استان انجام داده است، قرارگاه از جای دیگری درآمد ندارد و فقط همین پروژه‌ها است، اما از منابع موجود استفاده لازم را می‌بریم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس و عام‌المنفعه عمرانی از جمله احداث 150 واحد مسکن معلولان در استان در حال انجام است و در زمینه اقدامات حمایتی و معیشتی در استان آمادگی داریم کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی در نقاط محروم برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و .. ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه از آمادگی در مورد اقدامات حمایتی و معیشتی در جنوب استان خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی هم اگر اراضی مستعد در جنوب استان کرمان را بتوانیم بحث آب آن را حل کنیم آمادگی داریم که توسعه و در اختیار مردم قرار بدهیم به صورت تعاونی که بتوانند بهره‌برداری کنند.

محمد اظهارکرد: تفاهم‌نامه جامعی با وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید که در این حوزه  اجازه داده شد، اراضی ملی   را شناسایی و با همکاری جهاد کشاورزی تبدیل به فرصت برای بخش کشاورزی کنیم و در اختیار تعاونی‌ها قرار دهیم که کاری مردم نهاد است، تا سقف 500 هزار هکتار با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه داریم و تاکنون 50 هزار هکتار عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از نظر ظرفیت‌ها غنی است، بیان کرد:  کرمان با وجود دارا بودن ظرفیت‌هایش اما فقر در گوشه‌گوشه استان مشهود است و مردم گرفتار هستند، در ابتدا به جای اینکه به سمت محرومیت‌زدایی از طریق روش‌های معمول برویم، باید حوزه کشاورزی و معدن را فعال کرده و شغل پایدار و زندگی آبرومندانه برای مردم ایجاد شود که این ظرفیت در استان وجود دارد و قرارگاه آمادگی دارد اجرای این را دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، تصریح کرد: باتوجه به تعیین تکلیف بودجه سال 1400 و پیشنهادی که به مجلس شورای اسلامی داده ایم، اکنون فرصت خوبی  برای اجرای پروژه‌های عمرانی است. از آنجایی که بودجه نفت و منابع دولت محدود است اما کشورمان سرمایه بسیاری دارد که نیازی به بودجه نفتی نداریم. با سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های راکد و غیرمولد دولت، می‌توانیم همه پروژه‌ها را اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهاد است پروژه‌های استانی در قالب تهاتر دارایی با قرارگاه انجام شود، اظهاررد: در سال‌های گذشته با تهاتر، پروژه‌های زیادی را در کشور تکمیل کردیم، اگر 32 هزار میلیارد تومان از محل تهاتر دارایی‌ها بتوانیم در پروژه‌های قرارگاه وارد کنیم سال آینده 350 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور تکمیل می‌شود.

محمد در پایان اظهار کرد: با حجم پروژه‌های زیادی که در کشور دچار عدم‌النفع است اگر این اتفاق بیفتد قرارگاه می‌تواند خدمات شایان و قابل توجهی انجام دهد و برای کارکردهای آتی اگر این ظرفیت در بودجه دیده و از آن استفاده شود فرصت خوبی است.

انتهای پیام
captcha