اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در کرمان
کد خبر: 3938444
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در کرمان

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات طرح شهید سلیمانی گفت: طرح مقابله با کرونا در استان کرمان با نام شهید سلیمانی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان شامگاه گذشته، 10 آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: طرح مقابله با کرونا در استان کرمان با نام شهید سلیمانی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح 10 روز است که به استان کرمان ابلاغ شده است، افزود: کرونا یک پدیده چند وجهی است که حتی امنیت کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان نشان می‌دهد که روزانه تعداد زیادی از هموطنان فوت شده‌اند، تصریح کرد: کم کاری‌هایی  پیش از حضور بیماران کرونایی و پس از ترخیص از بیمارستان شده است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نیاز است که افراد بیمار قرنطینه خانگی شده و کنترل شوند، بیان کرد: نسبت به کرونا باید تهاجمی عمل کنیم و منتظر آن نشویم که شرایط بیمار حاد شده و به بیمارستان منتقل شود.

نظری با اشاره به اینکه باید قبل از بیمارستان به‌صورت خانواده محور و محله محور از ابتلای به کرونا در استان جلوگیری کنیم، تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی هفت راهبرد دارد که در حال حاضر یکی از این راهبردها مبنی بر اعمال محدودیت‌های ترافیکی و تعطیلی اصناف انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال و در داخل یک ساختار منسجم اجرا می‌شود، افزود: خوشبختانه رفت و آمدهای خانوادگی در استان کرمان کاهش پیدا کرده و شاهد سیر نزولی بیماری در استان هستیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در اجرای طرح تاکید کردند اظهارکرد: باید جبهه‌ای عمل شده و از ظرفیت‌های بسیج و مساجد با محوریت وزارت بهداشت استفاده شود.

وی با بیان اینکه ساختار طرح شهید سلیمانی در استان تهیه شده و اجرایی می‌شود، افزود: از شروع بیماری تعامل بسیار خوبی بین سپاه و بسیج و مراکز بهداشت در شهرستان‌های مختلف بوده است.

نظری با اشاره به اینکه این آمادگی از قبل وجود داشت که طرح شهید سلیمانی در استان کرمان در مقابله با کرونا سریع اجرایی شود، تصریح کرد: در این طرح از موازی کاری دستگاه‌ها در مقابله با کرونا و کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح بسیج طلاب برای کفن و دفن متوفی‌های کرونایی اعلام آمادگی کرده اند و تعدادی از طلاب و اعضای گروه‌های جهادی بسیج در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی امر به معروف برای استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات در شهرها و روستاها مورد تاکید است.

انتهای پیام
captcha