فعالیت 150 داوطلب در بیمارستان‌های کرمان
کد خبر: 3937062
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
حقانی اعلام کرد:

فعالیت 150 داوطلب در بیمارستان‌های کرمان

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: پس از اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی، تاکنون حدود 150 نفر برای حضور و خدمت‌رسانی در بیمارستان نام‌نویسی کرده و مشغول به فعالیت شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: هیئت‌های مذهبی در استان کرمان تعطیل نیستند و عملیات حاج قاسم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سطح استان کرمان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در چند بخش وارد فاز اجرایی شده است که یک بخش آن کمک ‌رسانی به کادر درمان در بیمارستان‌های استان است، افزود: تاکنون حدود 150 نفر برای حضور در بیمارستان نام‌نویسی کرده و مشغول به فعالیت شدند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، بیان کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی افراد داوطلب با حضور در بیمارستان‌های شهرستان‌های زرند، سیرجان و شهر کرمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان افضلی‌پور کرمان که مرکز بستری بیماران کرونایی است مدتی این عملیات در حال انجام است، تصریح کرد: در بیمارستان شفا، تفاهم اولیه امضا شده و به‌زودی فعالیت هیئتی‌ها و گروه‌های جهادی در این بیمارستان نیز آغاز خواهد شد و با مسئولان بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان نیز مذاکرات انجام و پیگیر هستیم.

حقانی از تشکیل کمیته مساوات در عملیات حاج قاسم هیئت‌های مذهبی استان کرمان خبر داد و گفت: اولین اقدام مساجد و هیئت‌ها توزیع حدود 800 بسته معیشتی توسط مساجد و هیئت‌های مذهبی استان بین نیازمندان بود که بیشتر در حاشیه شهر کرمان توزیع شد.

وی با بیان اینکه رزمایش بعدی کمیته مساوات در بحث توزیع کمک مؤمنانه در شب میلاد حضرت زینب کبری(س) است، اظهارکرد: از دیگر کمیته‌های ذیل این عملیات کمیته خانواده است که در این کمیته با شناسایی افراد مبتلا به کرونا و خدمت‌رسانی به آنها از رفت‌و‌آمد این بیماران که در منزل دوره بیماری خود را می‌گذرانند به بیرون از منزل و در سطح جامعه جلوگیری می‌شود.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، تصریح کرد: در این کمیته با توافقی که شده دانشگاه علوم پزشکی لیست افراد مبتلا به کرونا را در اختیار ما قرار می‌دهد و تا با تماس تلفنی با این افراد از آنها در ارتباط با نیازهایشان سئوال شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اشتغال نیز از چهار بخشی است که در عملیات حاج قاسم تعریف شده و در این کمیته به افرادی که شغل آنها بر اثر کرونا آسیب دیده کمک می‌شود تا شغل مناسبی پیدا کنند، گفت: این عملیات در همه شهرستان‌ها اجرایی می‌شود و جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است.

حقانی با بیان اینکه در کمیته بیمارستانی افراد داوطلب به‌عنوان بیماربر یا کمک بهیار فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: ساعت حضور و فعالیت این افراد در بیمارستان‌ها نیز همان ساعت شیفت بیمارستان است.

انتهای پیام
captcha