ضرورت ایجاد قرارگاه گروه‌های جهادی در کرمان
کد خبر: 3931496
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

ضرورت ایجاد قرارگاه گروه‌های جهادی در کرمان

امام جمعه کرمان گفت: ایجاد قرارگاه گروه‌های جهادی در این استان ضرورت دارد تا فعالیت‌ها ساماندهی شده و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان شب گذشته، 5 آبان‌ماه در نشست با فعالان گروه‌های جهادی کرمان با تقدیر از فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در این استان، گفت: فعالیت‌های جهادی بدون نام و نشان انجام می‌شود و این افراد اصلاً به دنبال آن نیستند که دیده شوند.

وی با بیان اینکه کار جهادی، مشخصاتی دارد، بیان کرد: کار جهادی باید صحیح انجام شود و هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه کار جهادی باید با اطلاعات، نقشه راه و هدفمند انجام شود، افزود: به انسان‌هایی که می‌خواهیم خدمت کنیم باید مهربانانه خدمت کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه سلامت کار جهادی یک اصل است و با حداقل امکانات باید بیشترین بهره‌ را گرفت، ادامه داد: در کار جهادی هر که کار را بهتر انجام می‌دهد پیشگام می‌شود و شایسته‌سالاری حاکم است.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی در کنار صحت و سلامت باید سرعت داشته باشد، تصریح کرد: سرعت با عجله متفاوت است و در اسلام سفارش شده که به موقع تصمیم بگیرید، به موقع عملیات را آغاز و به موقع تمام کنید.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در کار جهادی معطل کردن جایی ندارد، افزود: ویژگی کار جهادی اخلاص است و جهادگران جایی دیده می‌شوند که هیچکس آن‌ها را نخواهد دید و آن نزد خداوند است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه معمولاً محیطی که کار جهادی در آن انجام می‌شود مناطق محروم و بحران‌زده از سیل و زلزله است، افزود: فرهنگ جهادی از کار جهادی بیشتر اهمیت دارد. در زمان هشت سال دفاع مقدس هیچکس درجه نداشت و همه جهادی کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور گروه‌های جهادی در مناطق، در اصل فرهنگ جهادی را منتقل می‌کند که بسیار با اهمیت است، گفت: محرومیت سقف ندارد و نیاز انسان‌ها هر روز نسبت به روز قبل و سایر افراد متفاوت‌تر و بیشتر می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه از طرفی بحران‌هایی مانند کرونا پیش می‌آید که نیاز می‌شود به یاری یکدیگر و محرومان بشتابیم، تأکید کرد: ایجاد قرارگاه گروه‌های جهادی در استان کرمان ضرورت دارد تا فعالیت‌ها ساماندهی شده و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha