کرمان آماده استقبال از زائران اربعین در مزار شهید سلیمانی نیست
کد خبر: 3927068
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

کرمان آماده استقبال از زائران اربعین در مزار شهید سلیمانی نیست

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: این استان امکان استقبال از زائران اربعین را در مزار شهید سلیمانی ندارد و امیدواریم مردم همکاری کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار شب شنبه، 12 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و شیوع ویروس کرونا باعث شده محدودیت‌هایی را در تمامی برنامه‌ها قائل شویم، گفت: برنامه‌های ستاد ملی کرونا از آغاز در استان کرمان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کرمان یک استان بزرگ و پهناور است و به اندازه چند استان کار مداوم برای کنترل بیماری انجام می‌شود، افزود: همجواری با استان‌های مرزی سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان که درگیری ویروس کرونا در آن‌ها بیشتر از استان کرمان است وضعیت استان را نیز با مشکل روبه‌رو کرده است.

معاون سیاسی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مردم استان با درک بالا از بیماری کمک کردند و ویروس کرونا در استان کنترل شده است، بیان کرد: در مقطعی 11 ورودی استان بسته شد و بازار و اصناف تعطیل شدند و مردم استان همکاری ویژه‌ای در این ارتباط داشتند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه موج دوم بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شد و محدودیت‌ها در ورودی‌های استان اثری نداشت، تصریح کرد: بازرسی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم.

بصیری با اشاره به اینکه تنها استانی هستیم که 22 گروه بازرسی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل دادیم و این بازرسی‌ها ادامه دارد، گفت: میزان مبتلایان به کرونا شیب صعودی دارد اما مرگ و میر پایین آمده است. جا دارد از کادر درمانی استان کرمان در سطوح مختلف و در بیمارستان‌های استان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند تقدیر و تشکر کنیم.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه امسال دولت عراق هیچ زائری از هیچ کشوری در ایام اربعین نمی‌پذیرد، گفت: افرادی هم که به هر طریقی از مرز خارج شدند در عراق دچار مشکل شده‌اند.

بصیری با اشاره به اینکه پایانه‌های مسافربری حق جابه‌جایی گروهی زائران به سمت مرزهای عراق را ندارند، گفت: در سال‌های گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سطح کشور و استان برگزار می‌شد اما امسال این پیاده‌روی نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه باید از هرگونه تجمع در سطح استان جلوگیری کرد تا شیوع بیماری کمتر شود، افزود: در شهر کرمان مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم و حرکت کاروانی به سمت مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی نیز ممنوع است.

معاون استاندار با اشاره به اینکه ورودی‌های استان کرمان کنترل شده و از ورود کاروان‌ها به استان جلوگیری می‌شود، گفت: به استانداران سراسر کشور نیز اعلام شده که استان کرمان امکان استقبال از زائران اربعین در مزار شهید سلیمانی را ندارد و امیدواریم مردم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و دولتی در استان کرمان نشان می‌دهد که درصد رعایت دستورالعمل‌ها در استان کرمان بیشتر از سایر استان‌هاست، اظهار کرد: نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز برگزار شد و 11 ورودی استان کرمان در ایام اربعین کنترل و بازرسی می‌شود.

بصیری با اشاره به اینکه مدارس نقاط حساسی هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس مورد تأکید است، گفت: بازرسی‌های مستمری از مدارس استان انجام و این بازرسی‌ها در هفته جاری تشدید می‌شود.

معاون استاندار کرمان گفت: استفاده از ماسک باید به فرهنگ تبدیل شود و نباید به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند خدماتی از سوی جامعه ارائه شود.

انتهای پیام
captcha