وجود بیش از ۸ هزار شهید دفاع مقدس در نیروی انتظامی
کد خبر: 3925967
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

وجود بیش از ۸ هزار شهید دفاع مقدس در نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به وجود بیش از ۸ هزار شهید دفاع مقدس در نیروی انتظامی، گفت: این نهاد نخستین شهدای دفاع مقدس را تقدیم نظام کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از فرماندهی انتظامی استان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان امروز دوشنبه، 7 مهرماه با اشاره به نقش نیروی انتظامی در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، گفت: نیروی انتظامی به همراه سایر نیروهای مسلح نقش ارزشمندی در دوران دفاع مقدس به عهده داشت که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس در قالب سه نیروی شهربانی، ژاندارمری و کمیته در جبهه‌ها حضور داشت، افزود: نخستین شهدای دفاع مقدس از شهدای این سه نیرو بود.

فرمانده انتظامی کرمان با بیان اینکه شهید هادی‌زاده از همکاران ژاندارمری نخستین شهید نیروی انتظامی استان کرمان در دوران دفاع مقدس است، بیان کرد: همکاران ما در کمیته سابق لشکر روح‌الله را در جبهه‌ها داشتند.

وی با اشاره به حضور دو تیپ کامل از شهربانی کرمان در جبهه‌ها، تصریح کرد: ژاندارمری استان نیز بیش از 40 گردان را در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور راهی جبهه‌ها کرد.

سردار ناظری با بیان اینکه از 13 هزار شهیدی که نیروی انظامی تقدیم نظام و انقلاب کرده بیش از 8 هزار شهید ما مربوط به دوران دفاع است، گفت: حدود 157 شهید والامقام نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس از استان کرمان هستند.

وی با اشاره اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر حضور در جبهه‌ها مسئولیت امنیت شهرها را نیز به‌عهده داشت، اظهار کرد: تأمین امنیت شهرستان‌هایی که مورد حمله هوایی و موشکی دشمن قرار می‌گرفت و حضور نیروها در این مناطق بسیار اهمیت داشت.

فرمانده انتظامی کرمان با بیان اینکه در شکست حصر آبادان شهدای زیادی از شهربانی داشتیم، گفت: در کنار همه این رشادت‌ها نیروی انتظامی در پشتیبانی از جبهه‌ها، نیروهای مسلح و رزمندگان نیز نقش داشتند و انتقال اقلام از شهرستان را همراهی می‌کردند.

وی تأکید کرد: امروز نیز نیروی انتظامی به تأسی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، تأمین نظم و امنیت اقصی نقاط مرزها و داخل شهرها را به عهده دارد.

انتهای پیام
captcha