۴۰ محفل قرآنی در ایام اربعین برگزار می‌شود
کد خبر: 3924921
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
با حضور قاریان بین‌المللی؛

۴۰ محفل قرآنی در ایام اربعین برگزار می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور با بیان اینکه حدود ۶ همایش منطقه‌ای در دنیا تدارک دیده شده که با موضوع اربعین برگزار می‌شود، گفت: ۴۰ محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی قرآن در ایام اربعین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور امروز چهارشنبه، دوم مهرماه در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع با بیان اینکه قطعاً در عراق راهپیمایی برگزار خواهد شد و موکب‌ها در حال راه‌اندازی هستند اما این جمعیت محدود است، گفت: هنوز مجوزی برای ویزای کشور عراق داده نشده و منتظر تصمیم دولت عراق هستیم.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های زیادی از سوی مردم و جوانان عراقی داریم که مردم ایران را برای حضور در این راهپیمایی دعوت کردند اما باید دولت عراق این تصمیم را بگیرد، افزود: دو هزار و 500 موکب سلامت در ایران در ایام اربعین راه‌اندازی خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین در ایران تعطیل نیست و برنامه‌های سوگواری و عزاداری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: خواندن زیارت اربعین و روضه‌های خانگی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور با اشاره به اینکه ستاد اربعین 14 کمیته تخصصی دارد که یکی از این کمیته‌ها کمیته فرهنگی و آموزشی است که با مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود و در طول سال فعال است، اظهار کرد: 28 دستگاه در کمیته فرهنگی عضو هستند.

وی با بیان اینکه سیاست ما در کمیته فرهنگی است که مانع هیچ کاری در ارتباط با اربعین نشویم؛ چرا که این مراسم مردمی است و همه باید سهیم باشند، افزود: زیارت اربعین در روز اربعین در روز 19 صفر در ادارات برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور با اشاره به اینکه در روز اربعین در تمام بقاع متبرکه و مساجدی که فضای باز دارند مراسم سوگواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، بیان کرد: پویش مهر اربعین راه‌اندازی شده و نذورات مردمی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت جمع‌آوری خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه سایت ویژه عکس اربعین هفته آینده راه‌اندازی و عکس‌های ویژه از مراسم اربعین در آن جانمایی می‌شود، اظهار کرد: در فراخوان‌های عکاسی حدود 400 هزار عکس به کمیته فرهنگی ستاد اربعین ارسال شده است.

وی با بیان اینکه حدود 6 همایش منطقه‌ای در دنیا تدارک دیده شده که با موضوع اربعین برگزار می‌شود، تأکید کرد: 40 محفل قرآنی در کشور با حضور قاریان بین‌المللی قرآن در ایام اربعین برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha