جبهه مقاومت الهام گرفته از دفاع مقدس است
کد خبر: 3923997
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

جبهه مقاومت الهام گرفته از دفاع مقدس است

امام جمعه کرمان گفت: جبهه مقاومت الهام گرفته از دفاع مقدس است و دفاع مقدس نیز الهام گرفته از روز عاشوراست.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان امروز یکشنبه، 30 شهریورماه در مراسم رونمایی از تمثال اولین شهید دفاع مقدس استان از شهدای ناجا، گفت: شاهد ارتقای امنیت در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون شاهد درگیری‌ها و جنگ‌هایی در دنیا بوده و هستیم، افزود: همیشه نزاع و جنگ بوده و در آینده نیز خواهد بود؛ اما خداوند مسیری در برابر ما قرار داده تا ما به اختیار این مسیر را انتخاب ‌کنیم که برخی اوقات انسان‌ها اسیر هوای نفس شده و مسیر غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند و پشت فرمانروای نااهل می‌ایستند و گاهی نیز برعکس.

امام جمعه کرمان بیان کرد: از صفت اختیار انسان حوادث تلخ و شیرینی اتفاق افتاده است که یکی از این حوادث مربوط به سال ۶۱ هجری قمری بوده که یک صف‌آرایی نامردانه در برابر امام حسین(ع) قرار می‌گیرد و ایشان را مظلومانه به شهادت می‌رسانند و همچنین قتل‌ها و کشتارهایی در طول تاریح بشریت رخ داده است و در جغرافیای کشور عزیزمان نیز شاهد رویدادهای ناحوشایندی بوده‌ایم.

وی با اشاره به جریان داعش تصریح کرد: حرکت‌های بی‌رحمانه داعش اتفاق تلخی در تاریخ دوران معاصر بوده است، ریشه همه این جنگ‌ها، نزاع‌ها، ظلم‌ها و بی‌رحمی‌ها از دو منشأ نشئت می‌گیرد که یکی از این ریشه‌ها، جهل و نادانی است به طوری که برخی افراد به خاطر فهم پایینشان دچار درک مبهمی از شرایط می‌شوند و تصمیمات عجیبی می‌گیرند که این کج‌فهمی باعث اتفاقات خانمان‌سوز می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: ریشه غالب جنگ‌ها شهوات و هواپرستی‌هاست و دعوا و جنگ بر سر این است که چه کسی ریاست را در دست بگیرد؟ به‌طور مثال یک تروریست و قاتل حاکم عراق می‌شود و عقده‌های درونی خود را با جنگ علیه ایران خالی می‌کند و همین جنگ باعث شد که چه جوان‌ها و سرمایه‌های اجتماعی ایران از میان ما بروند.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت الهام گرفته از دفاع مقدس است و دفاع مقدس نیز الهام گرفته از روز عاشوراست؛ لذا منشأ همه نزاع‌ها و خونریزی‌ها، قتل‌عام‌ها و جنگ‌ها، یا کج‌فهمی برخی افراد بوده یا هواپرستی‌های افرادی که به‌دنبال توسعه قدرت خود بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha