اجرای طرح «چهلچله» در گلزار شهدای کرمان
کد خبر: 3923786
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

اجرای طرح «چهلچله» در گلزار شهدای کرمان

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان گفت: طرح «چهلچله» که پیوند بانوان و زنان کرمانی نسل دوران دفاع مقدس با مادران و دختران نسل جوان جامعه در ایام هفته دفاع مقدس است در گلزار شهدای کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، فاطمه‌السادت حسینی، مدیرکل اموربانوان استانداری کرمان، امروز شنبه، 29 شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس هستیم و خود را مدیون شهدا می‌دانیم.

وی با بیان اینکه کمیته زنان و خانواده ذیل ستاد ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است افزود: زنان نقش بسیار مهمی در ترویج مکتب عظیم شهید سلیمانی دارند.

حسینی با عنوان اینکه 40 برنامه در کمیته زنان و خانواده ستاد ترویج مکتب حاج قاسم در مدت زمانی کوتاه مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی شده است بیان کرد: این برنامه‌ها از ابتدای هفته دفاع مقدس در استان اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان ما فقط داستان‌ها و خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس شنیده‌اند و تبیین دوران هشت ساله جنگ تحمیلی برای این نسل ضرورت دارد تا بدانند که عزت و اقتدار امروز کشور ما حاصل خون هزاران شهید است افزود: جنگ برای خانواده شهدا هنوز تمام نشده است و این خانواده‌ها حق بزرگی بر گردن ما دارند.

حسینی با بیان اینکه سیره و سلوک سیدالشهدای جبهه مقاومت خدمت و تکریم خانواده شهدا بوده است اظهارکرد: یادآوری نقش زنان در دوران دفاع مقدس جایگاه زن در اسلام را به ما نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زنان در هشت سال جنگ تحمیلی حماسه آفریدند و با مدیریت عواطف و احساسات خود از جبهه‌ها حمایت و پشتیبانی کردند تصریح کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه با وجود زنان و مادران ما انجام می‌شود و این مادران هستند که روحیه ایثار و شجاعت و رشادت‌ها را باید به فرزندان خود آموزش دهند.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دفاع مقدس باید متناسب ذائقه نسل جوان برنامه‌ریزی شده و توسط همان جوانان اجرایی شود گفت: پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در برنامه‌ها می‌تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند.

حسینی با بیان اینکه مادران شهدا خاطرات زیادی از حضور حاج قاسم سلیمانی دارند و این خاطرات را باید شنید و جمع‌آوری کرد گفت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های حاج قاسم محرومیت‌زدایی بود و با تمام مشغله کاری که داشت یکی از رسالت‌های او کمک به محرومین بود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه رویکرد ما در برنامه‌ها تبیین یک الگوی بسیار خوب برای خانواده‌ها و معرفی مادران خوب که چگونه توانستند با انجام نقش مادری و همسری خود باعث تعالی خانواده خود شوند بیان کرد: مادر و همسر حاج قاسم سلیمانی یک الگوی بزرگ برای نسل امروز جامعه ما هستند.

حسینی اظهار کرد: طرح چهلچله که پیوند بانوان و زنان کرمانی نسل دوران دفاع مقدس با مادران و دختران نسل جوان جامعه در ایام هفته دفاع مقدس است در گلزار شهدای کرمان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه طرح مردم، مسجد و محله با رویکرد محرومیت‌زدایی نیز در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود گفت: در این طرح با شناسایی زنان آسیب‌دیده و سرپرست خانوار در محلات همراه است که با محوریت مسجد محله به آنها کمک‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش حرکت به تعداد پنج روستا و پنج محصول برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ایجاد خودباوری در بین مردم روستا اجرا خواهد شد تأکید کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس کمیته زنان و خانواده از صبح روز دوشنبه همراه با تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای کرمان و از جوار مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی آغاز می‌شوند.

انتهای پیام
captcha