مراسم یادبود سردار سیدمرتضی موسوی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 3922617
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

مراسم یادبود سردار سیدمرتضی موسوی در کرمان برگزار شد

مراسم یادبود سردار سیدمرتضی موسوی، همسنگر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه ثارالله، حجت‌الاسلام علی عربپور، نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان کرمان امروز یکشنبه، 23 شهریورماه در مراسم یادبود مجاهد فی سبیل الله سردار سیدمرتضی موسوی، همسنگر شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در حسینیه ثارالله برگزار شد با تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش، گفت: به روح تابناک شهیدان به‌ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی که ادامه‌دهنده راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و قیام عاشورا بودند، درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه سردار سیدمرتضی موسوی یک مجاهد فی سبیل‌الله بود و عروج او باورکردنی نیست، افزود: از شرایط ورود به بهشت و صفات مجاهدین هشت ویژگی است که هر که این هشت صفت را داشته باشد مانند شهید از دنیا می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه نخستین ویژگی این انسان‌ها بهره‌وری درست از دنیا و طمع نداشتن به دنیاست، بیان کرد: این افراد دنیا را برای بندگی خدا و محل صدق و صداقت می‌دانند. هوس‌ستیزی دومین ویژگی مردان خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله است، این افراد به غیر از یاری رساندن به دین خدا به چیز دیگری نمی‌اندیشند و فکر نمی‌کنند.

عربپور با اشاره به اینکه آنچه که دشمن از آن می‌ترسد اقتدار درونی هر فردی است، افزود: سردار مرتضوی نسبت به ولایت و اهل بیت(ع) احساس خاص و ویژه‌ای داشت. شناخت اهل بیت(ع) و شهدا ما را در مسیر شهدا و امام حسین(ع) قرار می‌دهد، فردی که شهدا و اهل بیت(ع) را بشناسد در راه آن‌ها جان خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مردان خدا اهتمام به امور مردم است، گفت: خدمت به مردم سیره شهدا و مجاهدان فی سبیل‌الله است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های مردان خدا را وارستگی از کبر دانست و افزود: تکبر و کبر را از خود بزدایید تا بتوانید در میدان نبرد برای خدا قدم بگذارید. سردار سلیمانی مصداق بارز دوری از کبر بود و همیشه خشوع و تواضع را در سیره خود داشت. دوری از کبر و غرور انسان را بالا برده و در قلوب مردم جا می‌دهد. ششمین ویژگی مردان خدا وارستگی از گناه است؛ چرا که گناه از برنامه‌های شیطان برای جدایی از خداست.

عربپور با بیان اینکه بعضی از شهدای ما تا مرز عصمت پیش رفتند و اصلاً گناه نمی‌کردند، افزود: شهدا به انجام واجبات اهمیت می‌دادند و واجبات تنها اقامه نماز و روزه گرفتن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت از واجبات دین است و به‌همین دلیل امثال حاج قاسم سلیمانی به ولایت‌پذیری تأکید و اصرار داشتند، گفت: تقواگرایی از ویژگی‌های بهشتیان، مجاهدان و شهداست. سردار سیدمرتضی موسوی یک انسان متقی بود و در بسیاری از موارد دیدم که نظر خود را با احتیاط می‌داد تا حقی از فردی ضایع نشود.

عربپور با اشاره به اینکه تقوا کلید تمام فتوحات عالم است و سردار سلیمانی با رعایت تقوا سردار دل‌ها شد، تأکید کرد: شهدا در رکاب ولی خدا در دوران خود به شهادت رسیدند و امروز حاج قاسم عزیز ما در رکاب امام خامنه‌ای به شهادت رسید و این شهادت را افتخار خود می‌داند.

انتهای پیام
captcha